23.4.15

Hvilke verdier har psykologer?

Hvilke verdier er viktige for et utvalg norske psykologer, og hva kjennetegner disse verdiene? Hva sier psykologene om hvor disse verdiene kommer fra? Hvordan reflekterer de rundt verdiene, og sin håndtering av de etiske dilemma som oppstår når deres verdier blir utfordret i møter med klienter?
Ovenstående er problemstillinger i en hovedoppgave om verdier i psykologisk praksis, som jeg kom over mens jeg egentlig søkte etter noe annet i Scholar. Den ene av de to forfatterne er en sympatisk psykolog som jeg "kjenner" fra Twitter:


Les også:
Is it ethical to instil false hope in people with mental illness?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post