6.11.14

Gratis onlinekurs

FutureLearn er en åpen undervisningsplattform som tilbyr korte onlinekurs i forskjellige emner.
Jeg ble fristet til å se litt nærmere på blant annet World War 1: Trauma and Memory og
World War 1: Changing Faces of Heroism.

Kurset deres i psykologi og psykisk helse, som gikk tidligere i høst, vil bli sendt igjen senere. 

Det er heldigvis ingen som kjefter om jeg ikke gjør lekser på disse kursene, og om leselysten ikke er
der, så får jeg likevel med meg videoene som er innebygd i kursene. 


Ellers har nettstedene Open CultureAcademic Earth, Courses.comedX, Coursera og MOOCs lenker til mer omfattende forelesningsrekker.
Jeg har fulgt videoforelesninger i blant annet afroamerikansk historie og religion fra Yale University.
Når jeg er deprimert, finner jeg trøst i å høre på gode forelesere.

Introduksjon til kurset
World War 1: Paris 1919 - A New World Order?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post