19.4.13

Twitter-saker om henholdsvis funksjonsevne og psykiatrisk tvang mot barn

Mandag postet jeg en Twitter-reaksjon på at utenriksminister Espen Barth Eide utelot funksjonsevne da han snakket om menneskerettigheter og listet opp en rekke diskrimineringsgrunnlag.

Handikapnytt henvendte seg til utenministeren etter at de hadde lest tweeten min, men han svarte dem ikke. En journalist kontaktet meg og laget en liten sak om det.

En sak til:

Dagbladet har den siste uken hatt mange artikler som setter søkelyset på tvangsmiddelbruk i psykiatrien. Jeg sendte noen tweets til Dagbladet om at også barn og unge utsettes for tvang, blant annet:


Nå fikk jeg ingen reaksjon fra avisen, men så har til gjengjeld Sykepleien.no intervjuet en forsker om tvangmiddelbruk mot barn og ungdom.

Den ble jeg skikkelig glad for.

1 kommentar:

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post