10.4.12

Breivik får lære om diagnosen sin

- slik så mange av oss får lære om diagnosene våre.

Breivik: - Du, hva betyr egentlig narsissistisk personlighetsforstyrrelse? Jeg får ikke lov til å bruke internett, så jeg får ikke googlet den nye diagnosen min.

Sykepleier: - Det er bare en faglig skildring vi bruker, som ikke betyr annet enn at man har litt mer tro på seg selv enn gjennomsnittet i befolkningen. Alle er vi jo forskjellige. Personlighetsforstyrrelse viser bare til at man har litt mer av noe enn de fleste.

Breivik: - Takk. Det hørtes jo greit ut. For det er helt sant: Jeg har god selvtillit.

5 kommentarer:

  1. He, he, den var god Sigrun.

    SvarSlett
  2. Anonym10.4.12

    Ja,hvorfor godtar han en slik abnorm diagnose,jo fordi han har nettopp det:god selvtillit!Og ser ikke hva det innebærer...
    Som Bibbi,he,he,den var god Sigrun.

    SvarSlett
  3. Arisan12.4.12

    Morsomt:)
    Men nå diskuteres det at disse to vidt forskjellige diagnosene som Breivik har fått bla setter rettspsykiatrien i krise. Jeg tenker at dette også bør diskuteres i lys av diagnostisering generelt med eller uten rettspsykiatri. Jeg har tre ulike diagnoser satt av tre ulike "fagfolk", hvem har rett lurer jeg på:)

    SvarSlett
  4. Det samme tenker mange andre, kan jeg love deg. Berthold Grunfeldt sa på TV rett ut at diagnstisering er basert på synsing og subjektive oppfatninger.

    SvarSlett
  5. Arisan12.4.12

    Takk!

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post