6.2.12

Beskjed til faste lesere

Det kan se ut til at jeg er i ferd med å utvikle en øyesykdom. Jeg ønsker ikke å si mer om tilstanden nå, men dersom det blir stille her på bloggen, vet du hva årsaken sannsynligvis er.

Oppdatering 9. februar
Det er ingen akutt fare med synet, selv om jeg har en øyesykdom. Derimot kan det akutte øyeproblemet mitt være symptom på en annen, svært alvorlig sykdom, men det kunne ikke øyespesialisten si med noen sikkerhet.

Jeg orker ikke å skrive hvilke lidelser/diagnoser det gjelder, for da risikerer jeg å få alskens "gode råd", blant annet fra folk som selger diverse urter og healingtjenester.

Siste: Det er likevel ikke den sykdommen man fryktet, men sannsynligvis noe annet - som kan bli fryktelig slitsomt, men som ikke er livsfarlig.

18 kommentarer:

  1. Uff! Krysser fingrene for deg.

    SvarSlett
  2. Tenker på deg. Fortell hvordan det går når du kan, er du snill.

    SvarSlett
  3. Gambetti6.2.12

    Du som elsker å lese. Og så var din kvote med problemer allerede overoppfylt. Tenker på deg jeg også.

    SvarSlett
  4. Sender deg en varm klem Sigrun. Håper det går bra.
    Bibbi

    SvarSlett
  5. Takker så mye for varme tanker. Håper det går bra.

    SvarSlett
  6. Mille6.2.12

    Det var leit, Sigrun. Håper det går bra! Klem.

    SvarSlett
  7. Det er så mye gjenkjennelig i det du skriver. Jeg håper alt går bra med øynene dine

    SvarSlett
  8. Trist å høre, håper det beste for deg.....

    SvarSlett
  9. Så leit da, Sigrun. Hvis du står i fare for å miste synet så si for all del ifra og si hva din diagnose er så får du et helt team bak deg som kan lese alt de kan om hva som kan gjøres. (Jeg må bare innrømme at jeg ikke selv overlater til legen å gjøre denne jobben). Håper alt går bra!

    SvarSlett
  10. Jørgen Lund7.2.12

    Lykke til Sigrun!

    SvarSlett
  11. Huff! Håper det går bra, ønsker deg alt godt!

    SvarSlett
  12. Anonym7.2.12

    Hei, dette var trist å lese. Jeg håper du får god oppføling og god informasjon fra helsevesenet. Jeg fikk en diagnose for noen år siden som gjør at jeg sakte mister skarpsynet. For meg tok det en tid å "skaffe meg nok oversikt" over sykdommen, prognose, eventuelle hjelpemidler etc til å kunne takle den situasjonen jeg var kommet i. Med god hjelp fra Ullevål universitetssykehus og fra psykolog har livet sakte vendt tilbake til det normale - noe jeg ikke kunne forestille meg på det tidspunktet jeg fikk diagnosen.
    Håper dette går bra og at du er flink til å be om hjelp og får den hjelpen du måtte trenge.

    vennlig hilsen
    MS

    SvarSlett
  13. Takker for medfølelse. Får forhåpentligvis akutt-time hos øyenlege i morgen.

    SvarSlett
  14. Ingen akutt fare med synet.
    Det KAN, ifølge øyenlegen, være et symptom på noe alvorlig (jeg har allerede flere kroniske somatiske lidelser), men trenger slett ikke være det.

    SvarSlett
  15. La oss håpe på det beste da, Sigrun. Jeg har lurt på hvordan du greier å ha oversikten over så mye av det som skjer på nettet. Du må lese noe helt enormt mye. Bra for deg og oss, men kanskje ikke alltid like bra for øynene...?

    SvarSlett
  16. Øyelegen fortalte meg i går at jeg faktisk har en øyesykdom, men at det ikke er noen akutt fare med den. Imidlertid KAN det øyeproblemet jeg nå har opplevd, være et symptom på en annen, alvorlig sykdom.

    Jeg fikk utløst en kronisk somatisk sykdom av et traume i en terapi for omlag ti år siden. Den sykdommen har igjen ført til en annen, alvorlig lidelse (diagnostisert i 2009), og som igjen kan føre til nok en (svært alvorlig) sykdom. Dette viser vel at "psykiske" traumer ikke er til å spøke med (og at terapeuter bør unngå å (re)traumatisere pasienter).

    SvarSlett
  17. @miaspora24.2.12

    Nå spratt tårene her.
    Av harme, frykt, sorg, maktesløshet... Over at min "Den Ene" ikke blir båret på gullstol, men får oppleve enda flere slag.

    Leter etter evne, stemme, ro og styrke til å underbygge din innsikt og erfaring, slik du har delt den med verden - og bekreftet min for meg.
    Uten det, vet jeg sannelig ikke...
    Du er helt spesielt unik. Absolutt uerstattelig.

    Mine varmeste ønsker og håp om det aller beste, Sigrun!

    Et sjeldent men balansert unorsk følelsesutbrudd. Helt på sin plass.

    Stor klem fra Mia

    SvarSlett
  18. Jeg har ikke en livstruende sykdom. Var på sykehus til undersøkelse i går. Men det kan være noe annet, som "bare" kan bli svært smertefullt i verste fall.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post