7.11.11

Anbefalt blogginnlegg: I natt var jeg voldtektsmann

Jeg har vært på kino med en kamerat. Når filmen er ferdig har klokken blitt halv ett om natten, og som på lørdagskvelder flest er det et yrende liv i bygatene. Vi to skal forskjellig vei, og skiller lag.

Det er en mild høstnatt med klarvær. Foran meg har jeg tyve minutters spasertur hjem, hovedsakelig langs kanalen på en sti opplyst av månen og noen gatelykter i det fjerne. Denne distansen er mitt fredelige øyeblikk, mitt lille fristed, hvor jeg kan titte opp mot stjernene eller se månen speile seg i vannet. Her finner jeg en indre ro. Vanligvis.


Hjemturen i natt blir kraftig forpurret av en beruset ung kvinne i en kort rød kjole.


Les innlegget her.

1 kommentar:

  1. Det er et veldig godt blogginnlegg. Veldig trist at det har blitt sånn, at man ikke lenger kan føle seg trygg, og hvor lett det derfor er å mistenkeliggjøre andre.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post