31.10.11

Jesus som psykolog

Tom Arne Møllerbråten blogger om en ny bok: Jesus – Tidenes beste psykolog av Mark Baker, utgitt på Pantagruel forlag:

Boken er først og fremst en oppbyggelig og inspirerende bok for alle som er interessert i personlig vekst, åndelig modning og psykologi. Og den fungerer veldig bra som det. Egentlig er det også en god ressursbok for andaktsholdere. Lettlest. Bestselgere er gjerne det. Kapitlene er små, fra 1 til 4 sider, alle begynner med et bibelvers, så en tekst, gjerne fra terapirommet, for så å ende opp i et åndelig prinsipp. Den likner med andre ord veldig på mange andre amerikanske andaktsbøker.

- Boken er forkynnende, men det betyr jo ikke at hans (psykologens) timer er det, skriver Møllerbråten.

La oss håpe han har rett.

2 kommentarer:

  1. Leste om denne på en annen blogg også, og det jeg leste virka ganske OK for meg... Men som psykolog bør en kanskje ikke bruke for mye av dette i timer til hvem som helst! Jeg hadde takla det, da jeg anser mitt forhold til kristendommen som helt greit, men ikke alle har samme oppfatning...Skulle gjerne lest boka, engang, jeg!

    SvarSlett
  2. Du virket som en spennende person, og boken virket interessant. Stikke gjerne innom min blogg også :)

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post