31.10.11

En families tragedie

I dagens Agderposten er det intervju med en kvinne som i juli opplevde at moren hennes ble drept av broren. Hun ble lovet hjelp og oppfølging. Men tre måneder senere har hun og familien ikke fått én eneste henvendelse fra kommunen.

- Jeg ringte fastlegen, men kom ikke gjennom. Deretter prøvde jeg i over én time å få tak i noen på psykisk helsevern i kommunen. Jeg fikk aldri svar.

Til slutt ringte hun sentralbordet i kommunen. Damen der skjønte alvoret. Hun fikk kontakt med kriseteamet.

Møtet med kriseteamet varte i 30 minutter. Etter det har ingen fra kriseteamet fulgt dem opp. I forrige uke gikk det så langt at kvinnen selv troppet opp hos barnevernet og tryglet om hjelp. Etter dette har ett av barna fått oppfølging fra helsevesenet.

Noen dager senere kom hun over et innlegg på internett, som et av de andre barna hadde lagt ut.

Det var et rop om hjelp.

1 kommentar:

  1. Utrolig trist, og et tegn på at kommunale kriseteam ikke fungerer optimalt. Intensjonene er der kanskje, men det hjlper lite hvis de ikke kan være der når krisen oppstår.
    Mangel på penger og folk?

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post