29.8.11

Psykolog Paula Caplan: - Alt det vonde i behandlingsapparatet begynner med diagnosen

5 kommentarer:

  1. Birgit Valla30.8.11

    Takk for at du opplyser oss om psykisk helse. Jeg lærer mye gjennom bloggen din. Har nå hørt hele innlegget til Paula Caplan og det er meget relevant for min arbeidshverdag som psykolog.

    SvarSlett
  2. Birgit Valla, dette er den første gangen jeg har registrert at et fagmenneske takker Sigrun her på bloggen. Det var fint å lese.

    Sigrun: Temaet er alvorligere, men det Caplan sier her, minner om Anne-Cath Vestlys herlige historie om hvor barna kommer fra, som slutter med: "Tenk om det hadde vært så enkelt!"

    Takk for denne lenken. Jeg legger denne ut på den engelske bloggen min med lenke til din blogg.

    SvarSlett
  3. Den her damen har mange viktige poenger.
    Diagnosetenkning inkluderer ikke forståelse hvis man tenker på hvordan diagnosemanualene er oppbyggt. Riskoen for fordommer er store. Setter man ikke en forklaringsmodell i en sammenheng for forståelse, da blir den meningsløs. Løst fra mening.
    Som psykolog i jobb tenkte jeg mye på det her. Skryten her oven er velfortjent.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for at du la ut dette. Er alltid så godt å komme inn her og lese, for uansett kor såre temaa er, føler eg at eg sit igjen med noko. Både i forhold til mitt eige og andre sitt.

    Ser på din blogg som kvalitetssikra :)

    Ønsker deg ein god dag!

    SvarSlett
  5. Jeg takker veldig for skrytet :)
    Apropos det Caplan sa om språk: Jeg synes det er befriende å lese bloggen din, Birgit Valla, blant annet fordi du, selv om du blogger som fagperson, bruker et språk jeg forstår og kan ta inn.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post