30.6.11

Kommentar til "Tvangens mørke skygge"

Siden jeg ikke er på Facebook, og derfor ikke kan svare på kommentarer til innlegget mitt på Erfaringskompetanse, vil jeg kort kommentere Ranveig Aunans kommentar her.

Hun skriver at angst skaper mer angst, så "Hvordan hjelpe mennesker til å møte sin egen angst å ta kontroll over den?"

Det er for det første altså "angst" for tvangen som er problemet ifølge henne, ikke at tvang faktisk kan (re)traumatisere. For det andre er det ganske ironisk at hun er opptatt av hjelp med "angst" når jeg i det samme innlegget forteller at jeg har søkt hjelp for traumene som ligger til grunn for risikoen for retraumatisering, men at "hjelpen" ble et nytt, stort traume.

4 kommentarer:

  1. Jeg vet du har skrevet om Helse Fonna psykiatrien før, og ville derfor bare dele dette blogg innlegget med deg. Man skulle trodd de hadde skjerpa seg etter alt tullet de har holdt på med. Jeg har vært innlagt før helsetilsynet kom på banen, og jeg har vært innlagt etterpå.. Helt ærlig; DET ER VERRE ENN NOEN SINNE!!!!

    http://merete-mylifemystory.blogspot.com/2011/06/jeg-skal-bare-overleve.html

    SvarSlett
  2. Merete Isabell: Takk (klikkbar lenke). Leser det nå Det er fryktelig, rett og slett. Og jeg VET at tvangsmidler kan bli brukt som STRAFF. En helsearbeider sa det rett ut.

    SvarSlett
  3. Jeg er på Facebook ... vil du at jeg skal legge inn en kommentar for deg?

    SvarSlett
  4. Ingrid: Nei, takk.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post