11.4.11

Slutt på å være skaptrønder i Oslo

Jeg skal prøve å bli ordentlig trønder igjen. I løpet av våren/sommeren flytter jeg til Trondheim. Det er der de-som-betyr-mest bor. I natt har jeg sovet bedre enn jeg har gjort på hundre år.

Akklimatiseringa går sikkert greit. Ikke bare til trønderværet (jeg liker sur vind bedre enn tropevarme), men også til kulturen. Ifølge Wikipedia begrenser den seg til Trøndelag Teater, slaget på Stiklestad, hjemmebrenning og karsk, trøndersodd, ingefærøl, pils og akevitt.

Det burde være overkommelig.

Foto: Cato Edvardsen

Foto: Julius Schorzman


Foto: Vadakkan


Foto: Tomasz Sienicki 

3 kommentarer:

  1. Nå fikk jeg meg en god latter av bildene! Ellers må jeg ønske lykke til med flyttingen og håper det blir bra! Jeg har alltid likt trøndere og Trøndelag og kunne tenke meg å bo der selv. Er bare mer glad i tropevarme enn ruskevær.

    SvarSlett
  2. Anonym12.4.11

    Det blir kjempebra for deg Sigrun, følte det straks jeg leste om din flyttebeslutning. Et helt nytt forfriskende liv! God tur, og lykke til!!!! :-)

    SvarSlett
  3. Anonym13.4.11

    Floitt&lykke til. Trøndelag er flott, bare du fortsetter og blogge...

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post