25.3.11

Vafler på Vaffeldagen

Vafler på Sponhuset

I dag er det Vaffeldagen. Selv er jeg ikke spesielt glad i vafler, men det tror jeg kommer av all vaffelpsykiatrien rundt omkring. Stakkars brukere i dag, sier jeg bare.

Men siden jeg ikke har klart å fortrenge Tantes vaffeloppskrift, så kan jeg like godt servere den til mine lesere:

2 egg
1 kopp sukker
1 kopp helmelk
1 kopp vann
2 1/2 kopper hvetemel
2 ts bakepulver
1 kopp smeltet margarin

Pisk egg og sukker, og ha i det andre.

Jeg husker at de var gode.

Foto: Flickr/Andreas Solberg

4 kommentarer:

  1. Hehe! Jeg har nok et ganske anstrengt forhold til vafler jeg også. For vafler må pasientene kose deg med! Ofte! Det er inmari viktig for rehabiliteringen å spise mest mulig vafler. Psykiatriske pasienter elsker vafler, det er opplest og vedtatt!

    Jeg har også samme anstrengte forhold til å gå tur. Det kan virke som å gå tur hjelper mot absolutt alt.

    Sprøest av alt er den tiden på nittitallet da det var veldig populært å lage stofftulipaner. Alle skulle lage stofftulipaner, og du verden så stygge de var! Det var nesten som man motsatte seg å bli frisk hvis man nektet å lage stofftulipaner.

    SvarSlett
  2. Jeg har forresten to venninner som har blitt utsatt for massivt strikkepress. Hun ene var langtidsinnlagt og ble uglesett av en del andre fordi hun ikke ville være med å strikke. Hun andre ble spurt om hun ville være med på strikkekafe for de som hadde psykiske problemer. Hun sa nei, men da maste det og sa at de hadde det såååå koselig sammen, altså. Hun svarte tilbake at hun ikke hadde fritidsproblemer. Da ble det fort slutt på masingen.

    Så det er opplest og vedtatt: Den Psykiatriske Pasient elsker vafler, gå tur og må få utløp for følelsene sine gjennom strikking, hekling og andre kvinnerelaterte kreative sysler!

    SvarSlett
  3. Mille: Tror jeg heller spiser vafler enn å strikke...

    Apropos vafler: For mange år siden var jeg på en liten hotellferie. I frokostsalen var det vaffeljern og ferdig vaffelrøre. En mann i 60-årene helte røre i jernet og gikk bort til bordet sitt og spiste noe annet, leste avisen osv. Etter en liten halvtime åpnet han vaffeljernet. Han virket forskrekket over at vaflene var svarte. Flau så han seg rundt i rommet. Ble ingen vafler på den karen den dagen. Men antar han fikk det da han kom hjem til kona.

    SvarSlett
  4. Anonym25.3.11

    PS! Tine - eller kanskje er det Toro - har ferdiglaget vaffeldeig som faktisk er innmari god - nesten som hjemmelaget! Jeg mener det! Fikk den servert og trodde den var det - hjemmelaget. Med rømme og bringebærsyltetøy -namnam . Aner ikke hva prisen er, men bare det å slippe alt bryderiet med innkjøp av diverse remedier som mel, melk og div - så er ferdiglaget vaffeldeig absolutt verdt prisen!!!! :-))))

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post