8.3.11

Noe så uetisk!

I Can’t Stand My Friend’s Histrionic Personality!

En innsender skriver til psykologen og ber om råd vedrørende kontakten med en venninne vedkommende har diagnostisert med en personlighetsforstyrrelse:

I have a friend who I think has histrionic personality disorder. We’ve been friends for several years. However, we live far away, so it was hard to spot a problem at first.

She’s extremely clingy and even creepy sometimes. She makes random, hurtful comments towards me.

Psykologen svarer:

You believe this girl cannot change her ways. That is how she is. That is what a ‘personality disorder’ usually means.

Mer om å diagnostisere sine uvenner: Poeng for psykopati

2 kommentarer:

  1. Anonym15.3.11

    Hei! Jeg leste linken, men fant ikke noe om at denne psykologen hadde diagnostisert venninnen hennes med personlighetsforstyrrelse? Hvor har du det fra?

    I såfall hadde det jo vært et heftig etisk overtramp, det er jeg enig i. Og i at denne psykologens svar uansett ikke var veldig imponerende.

    SvarSlett
  2. Jeg reagerte på at han tar for god fisk innsenderens diagnose.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post