1.2.11

Søkefunksjoner i bloggen

SØK I BLOGGENS INNLEGG
Dersom du ønsker å søke på ord og uttrykk i bloggens innlegg, bruker du søkeboksen oppe i øverste venstre hjørne.

Søk på
enkeltord (ett eller flere),
eksakt uttrykk i hermetegn, eller
en kombinasjon av de to.
Eksempler:
konferanse,
"psykiske lidelser", eller
konferanse "psykiske lidelser"

Da får du opp flere blogginnlegg. Under det siste klikker du på Eldre innlegg om du vil se enda flere.

SØK I ANDRE NETTSIDER
Vil du søke i lenker til eksterne sider i bloggen eller på internett generelt, bruker du søkeboksen i sidefeltet.

Du søker også her på enkeltord, eksakt uttrykk i hermetegn eller en kombinasjon.

Når du klikker på Søk, får du følgende valg: Koblet her, Verdt å lese (kanskje), Feminisme, LenkerBloggoversikter og Internett.

Koblet her betyr søk i sidene jeg lenker til i blogginnleggene.
De andre gir seg selv.
Det er en del overlapping mellom de ulike alternativene. 

Eksempel: Jeg har lest en veldig interessant artikkel av en som heter Bengt Karlsson, og nå vil jeg gjerne vite litt om denne personen. Det eneste jeg husker om ham fra den artikkelen, er at han var ansatt ved en eller annen høgskole - men hvilken?
Jeg søker: "Bengt Karlsson" Høgskolen i søkeboksen i sidefeltet. Så velger jeg Internett. De første treffene jeg får opp, gir meg svar:

8. sep 2010 ... Det blir praksisnær forskning, lover leder Bengt Karlsson... og er nå professor i psykisk helsearbeid ved Høgskolen i Buskerud. ...
www.psykiskhelse.no

10. mar 2009 ... Bengt Karlsson er fersk professor i psykisk helsearbeid ved HiBu. ... Høgskolen i Buskerud. Hopp til innhold; Hopp til meny ...
www.hibu.no
Bengt Karlsson. Buskerud University College ... Email: bengt.karlsson@hibu ...
khhb.hibu.no
6. sep 2010 ... Bengt Karlsson blir Høgskolen i Buskeruds svar på Nils Arne Eggen når han nå skal lede forskningslaget på Institutt for forskning innen ...
www.ntnusamfunnsforskning.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post