4.1.11

Sjalusi

- Olsen.
- Hei, jeg skulle gjerne snakke med vaktmesteren.
- Ja, det er Olsen.
- God kveld, det er Sigrun Tømmerås. Belysningen på juletreet ute ved lekeapparatet har delvis falt ned. Det er derfor jeg ringer.
- Bor du i borettslaget?
- Ja, i nummer 12. Jeg er kona til Hans Hansen, som var med i styret tidligere.
- Så du er ekskona hans?
- Kona. Ikke ekskona.
- Men han er da sammen med en fra Chile.
- Hva?
- Han har en kjæreste fra Chile. Derfor må du være ekskona.
- Dette er en misforståelse. Tenker du nå på Hans Hansen med vestlandsdialekt?
- Ja, det er ham jeg snakker om.
- I alle dager ...
- Jeg har sett dem sammen flere ganger.
- Men det er da jeg som er gift med ham! Og jeg er trønder, ikke chilener.
- En gang jeg gikk forbi dem hørte jeg at de snakket spansk sammen. De satt her ute på plenen og grillet. Kanskje du var bortreist da?
- Takk for informasjonen. Jeg håper det fins et svar på dette.
- Beklager hvis jeg har ødelagt noe ... Du, jeg skal ordne de juletrelysene i morgen tidlig, jeg.
- Fint. Ha det.

- Så du kommer hjem nå? Kan jeg spørre hvorfor du ble så sen?
- Petter og jeg tok en øl før vi dro hver til vårt.
- Så du er sikker på at det var Petter du var sammen med, og ikke en Juanita eller noe sånt?
- Hva for no'?
- Innrøm at du har en elskerinne!
- Det har jeg vel ikke. Hvor har du fått den tanken fra?
- Vaktmester Olsen sa til meg at du var sammen med en annen dame. Hun var chilensk, sa han.
- For no' tull!
- Hvorfor sa han det da, tror du?
- Fordi du stadig driver og farger håret ditt, og dertil bruker løshår, slik at folk tror jeg skifter dame.
- Har du sagt til noen at jeg er chilensk?
- Nei, men når noen spør om du er latinamerikansk, chilensk eller spansk, så har jeg begynt å svare ja og ha. Det betyr jo ingen ting uansett hvor du er fra.
- Vaktmesteren sa dere snakket spansk sammen mens dere grillet her ute på plenen. Dette var sikkert mens jeg var i Trondheim! Du og jeg har aldri snakket spansk sammen. Du har ikke en gang fortalt meg at du har lært spansk.
- Jeg kan ikke spansk.
- Hadde Olsen hørselshallusinasjoner, tror du, da han hørte deg og en dame snakke spansk sammen?
- Skjønner du ikke at det var esperanto han hørte, da vi gikk på esperantokurs sammen?
- Å! Og så trodde han det var spansk?
- Ja. Er du ferdig med mistankene dine nå?
- Ja da. Men kan ikke du si at jeg er trønder, selv om jeg av og til har svart hår?
- OK. Jeg skal begynne å si at jeg er gift med en eksotisk og meget temperamentsfull trønder.

3 kommentarer:

  1. Anonym4.1.11

    Å herrejemini er du knakande god, Sigrun! Nå fikk jeg meg igjen en god latter. Det trengte jeg. Takk!:-)

    SvarSlett
  2. Hahaha dette var herlig!

    Klem fra enda en trønder. (men som ikke kan spansk, eperanto eller har svart hår.)

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post