17.1.11

På utstilling

De gales dagsenter hadde en profesjonell, kjent billedkunstner som fast lærer hver onsdag, som underviste de mer kreative av brukerne i bruk av ulike teknikker. På slutten av året ble det arrangert kunstutstilling i dagsenterets lyse rom som vendte ut mot gata.

Kunstutstilling av ulike lokale kunstnere i Storgata 3 er åpen hver dag kl. 10 - 14 til og med 20. desember. Salg av arbeider. Gratis inngang

sto det i lokalavisa.

Vi skiftet på å sitte vakt i gallerirommet. En dag Anne og jeg satt der, kom en flott mann inn etter lunsjtid.

- Men er det ikke Anne?
- Jo, det er meg. Og du er Knut, vil jeg tro.
- Stemmer da, det! Så hyggelig å treffe deg igjen etter så mange år.

Bla bla bla bla.

- Men si meg, Anne, jobber du her?

Jeg svarte uten å tenke:

- Anne og jeg sitter vakt her for dagsenteret.
- Dagsenteret? Jeg trodde dette var et galleri.
- Ja, men det tilhører et dagsenter for folk som sliter psykisk. Anne og jeg er brukere der, og derfor sitter vi altså vakt her.

Gjett om jeg fikk kjeft etterpå, som ødela så brutalt for henne den dagen hennes gamle flamme plutselig dukket opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post