23.1.11

Er du fersk blogger? Gjør bloggen kjent!

Er du fersk blogger, så er følgende nettsteder nyttige for å gjøre bloggen kjent - og tiltrekke deg lesere:

Du registrerer bloggen på disse nettstedene, så oppdateres de automatisk når du skriver nye blogginnlegg. Men Twingly skiller seg ut fra de andre nettstedene, derfor litt om Twingly:

For å komme inn i "systemet" må du skrive et par blogginnlegg der du lenker til en Twingly-kunde først, for eksempel Adlibris, slik du ser min blogg er lenket til her. Etter hvert innlegg, pinger du blogginnlegget. Senere vil det gjøres automatisk. 

Om en annen blogger omtaler, og lenker (det er vanlig høflighet i bloggsfæren å lenke til innlegget eller bloggen man omtaler) til din blogg, vil du se hvem som lenker til bloggen din. Og det er kjekt å vite, enten en annen blogger kommer med ros eller ris. Den mest lettvinte måten å følge med på dette, er å abonnere på andres lenker til bloggen ved hjelp av RSS eller e-post.  

Husk å innstille bloggen på full blogginnmating. Hos Blogspot gjør du det ved å gå til Innstillinger, så Annet, og still inn på Full på Tillat blogginnmating.

4 kommentarer:

  1. Tusen takk for gode tips. Selv om jeg har blogget ei stund har jeg fremdeles veldig lite peiling på dette.

    SvarSlett
  2. Hei! Må man lage seg konto på Twingly for å registrere bloggen der?

    SvarSlett
  3. ziarah: Om jeg husker riktig, så trenger man ikke det.
    Det er straks tre år siden jeg begynte å bruke Twingly, så et lite forbehold grunnet ikke alltid pålitelig hukommelse...

    SvarSlett
  4. Takk for svar :) Skal prøve meg litt fram

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post