27.11.10

Spenning i tilværelsen

Som kjent er det ikke noe folk lengter mer etter enn å bli uføretrygdet, for slik å sikre seg et rikt og spennende liv. Min venninne Marit er blant de heldige.

- Hallo, det er Sigrun.
- Hei, det er Marit.
- Å hei, Marit! Hvordan står det til?
- I dag er det dagen derpå. Var på Puben i går. Så du kan tenke deg formen.
- I know.
- Jeg orker jo ikke å sitte bare inne i leiligheten og glo. Må ut og treffe folk av og til.
- Går du ikke på Dagsenteret?
- Jeg har ikke vært der på en stund. Orker ikke flere keramikkurs nå. Og så synes jeg de ansatte bestemmer for mye. Du, da?
- Nå har jeg akkurat sendt av gårde påmelding til en interessant konferanse om vold og overgrep.
- Hvor skal den være, da? Og hvem er den for?
- Den er her i Oslo. På det hotellet hvor Anne og Per feiret bryllupet sitt. Konferansen er åpen for hvem som helst. Men det er nok mest forskere og fagfolk som kommer. Jeg meldte meg på fordi jeg fikk vite om den i Brukerorganisasjonen. Ingen andre der er så opptatt av denne problematikken som jeg er.
- Det hotellet er jammen fint! Anne viste meg bilder fra feiringen. Jeg misunner deg.
- Bli med, da vel. Bli med, Marit!
- Det kan jeg vel ikke?
- Jo da. Konferansen er faktisk gratis. Jeg kan sende deg programmet.
- Jeg har aldri vært på konferanse før.
- En gang må jo bli den første.
- Ja, du sier noe.

Etterpå

- Sigrun, dette har vært den største dagen i mitt liv!
- Det var sterkt å høre.
- Han psykologen som jobbet med barn, og hun lederen for overgrepsmottaket - for noen flotte folk! Jeg har lært så utrolig mye i dag!
- Jeg også. Og hva synes du om lunsjen vi fikk?
- Helt fantastisk! Lunsj under krystallkronene. Jeg tror nesten ikke det er sant. Denne dagen kommer jeg aldri til å glemme!

1 kommentar:

  1. Anonym27.11.10

    Sigrun, du er knakande god! :-) SÅ lite skal altså til for å få litt mer spenning i tilværelsen. Dette forteller ALT. Stå på!

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post