9.11.10

Å bli riktig forstått

Det er vanskelig for meg å unngå å kommentere dette.
Jeg oppfatter denne tolkningen av undersøkelsen av februar 2009, som antipsykiatrisk propaganda.

Jeg beklager om enkelte har hatt uheldige erfaringer med psykiatrien og derfor av personlig grunner innleder et felttog mot psykiatrien.

Og jeg forstår at dette korstoget hos noen er motivert av grunnsykdommen, og det er nok vanskelig å gjøre noe med i forhold til å hjelpe her, nettopp fordi innsikten i egen lidelse, og derav motivasjon for å ta imot hjelp, vil være liten.

Det skrev en lege til meg.

Det er altså Frank Aarebrot som er leder i Antipsykiatribevegelsen. Journalist Haakon Eliassen er nestleder, prisbelønt advokat og menneskerettighetsrådgiver Gro Hillestad Thune er sekretær, professor Georg Høyer kasserer, og jeg drifter bevegelsens blogg, kalt Sigruns blogg.

Dette er en utfyllende opplysning til
kommentarer på bloggen i går.

3 kommentarer:

  1. Mille9.11.10

    Det er skikkelig lavmål å diagnostisere sine meningsmotstandere og latterliggjøre deres meninger utifra en angivelig grunnsykdom. Lurer på om denne legen har en diagnose på lur til Frank Aarebrot også???

    SvarSlett
  2. Omtrent samme lave niveau herr Mathisens kommentar bevæger sig på, som det, jeg har set en vis amerikansk psykiatriprofessor synke til overfor mig, for noget tid siden, og jeg undrer også, om han overhovedet ved, hvad antipsykiatri står for. Godt svaret, Sigrun!

    SvarSlett
  3. P.S.: Tvangs"behandling" med elektrochok er også tilladt i DK, UK, Irland, Canada, og og og. Så, det er noget sludder at påstå, det kun er tilladt i USA, som Mathisen gør det.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post