18.9.10

Nært og meningsfullt om sorg og glede

Steinar kler seg mens han klager over ett eller annet. Jeg hører ikke etter. Eller? Sier han det er for kaldt? Steinat fryser da ikke. Jeg har ingen anelse om hvor han eller jeg har lagt den grå ullgenseren eller noe som helst annet, det interesserer meg heller ikke. Han kan lete som alle andre.

En liten stund senere kommer han inn igjen. Han tramper med føttene for å få av seg snøen. Det er normalt. Han hiver også etter pusten. Det er ikke normalt!

Ovenstående er fra begynnelsen av Gunn Hild Lem sin ferske bok Sorg og sommerfugler, hvor hun skriver om sin mann Steinar Lems sykdom og død, om tiden etterpå, og om ny kjærlighet.

Les om boken:
Aftenposten
Fædrelandsvennen
Framtiden i våre hender
Fritanke.no
TV2
Virrvarr

Boken kan kjøpes her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post