8.8.10

Terapitime

T: Jeg synes du virker litt trist i dag.
P: Ja, jeg klarer ikke å finne ut hva jeg skal skrive på Twitter-bio'en min.
T: Hva er Twitter-bio? Jeg har oppfattet det slik at Twitter er et nettsted hvor man sender korte meldinger til andre?
P: Det stemmer. Men på bio'en skal man presentere seg. Jeg kan jo ikke skrive "personlighetsforstyrret og uføretrygdet", heller.
T: Hva ville skje om du skrev det, tror du?
P: Jeg ville ikke få så mange følgere. I alle fall ikke blant viktige personer.
T: Hvilke personer er viktige? Er noen viktigere enn andre?
P: Politikere og journalister er viktige.
T: Synes du de er viktigere enn andre mennesker? Viktigere enn deg?
P: Nei, men på Twitter er de det. Det er viktig at akkurat de leser hva jeg skriver.
T: Kan du ikke skrive lagermedarbeider da, som du jobbet som før du ble ufør?
P: Æsj, usj - nei, det går ikke an. Jeg må virke mer spennende enn det. Det er ingen som jobber på lager på Twitter.
T: Ingen?
P: Riktig. Alle har kule yrker. De har gått på universitet eller høyskole, alle som en.
T: Hm ... Men har ikke du en blogg?
P: Jo, har du lest den?
T: Nei, jeg leser ikke bloggene til mine pasienter. Jeg foretrekker å høre dem fortelle ting direkte til meg. Men si meg, presenterer du deg ikke på bloggen?
P: Der har jeg bare krysset av for kjønn, bursdag, bosted, interesser og favorittmusikk.
T: Du kan vel skriver "blogger" på Twitter?
P: Det høres ikke noe spennende ut. Det er så mange idioter som blogger.
T: Men hva blogger du om?
P: Det er mest vakre landskapsbilder jeg har i bloggen min.
T: Å, fotograferer du?
P: Nei, jeg finner bildene ute på nettet.
T: Du er altså en person med estetisk sans?
P: Jeg vet ikke om jeg har etisk sans, men jeg liker i alle fall landskapsbilder.
T: Du skriver sikkert også en del i bloggen din?
P: Ikke mye, dessverre. Men litt skriver jeg.
T: Kan jeg spørre hva du skriver om?
P: Jeg pleier å lese VG-nett, og så kopierer jeg artikler derfra, men med en personlig vri på slutten.
T: Hvordan er så den vrien?
P: Når jeg leser om pedofile for eksempel, så pleier jeg å skrive at vi burde hatt dødsstraff i Norge. Samme med dem som mishandler dyr. Og når jeg leser om muslimene ......
T: Men skriver du om andre ting, som ikke er hentet fra VG-nett?
P: Alle blogger må oppdateres hyppig, så jeg skriver nesten daglig at jeg fortsatt er der, men at jeg ikke vet hva jeg skal skrive om. Jeg har bedt leserne om tips til hva jeg bør skrive om, men det har ikke kommet et eneste ett hittil.
T: Nå ser jeg at timen vår nærmer seg slutten. For å komme tilbake til problemet du presenterte i begynnelsen av timen, om hva du skal kalle deg: Kunne du ikke bare skrive "skribent"?
P: Betyr ikke det at noen skriver bøker eller jobber i en avis?
T: Ikke nødvendigvis. En del journalister, for eksempel, er frilansere, altså at de ikke er fast ansatt et sted. Skribent er heller ingen beskyttet tittel, slik for eksempel psykolog er.
P: Det er litt uvant å tenke på meg selv som "skribent". Det høres litt alvorlig og viktig ut.
T: Det ...
P: Men takk for tipset likevel. Jeg skal prøve å venne meg til å bruke ordet om meg selv, for når jeg kjenner godt etter, så føler jeg meg faktisk allerede bedre.

2 kommentarer:

  1. Huttetu, og dette betaler man flere hundre kroner for...Hilsen B.

    SvarSlett
  2. Haha... Jeg søkte på pasient + aktivist og da kom bloggen din opp! Kanskje du er den første "pasientaktivisten" på Twitter?

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post