6.7.10

Psykologer og brukermedvirkning

De siste månedene har Psykologforeningens tidsskrift hatt artikler og debattinnlegg om brukermedvirkning. 

Hurra! Hurra! Hurra!

Denne måneden vil jeg anbefale psykolog Birgit Vallas innlegg "Psykologer og brukermedvirkning": 

Burde ikke brukerne ha definisjonsmakten på begrepet brukermedvirkning? Burde vi ikke lytte når de forteller oss at dette får vi faktisk ikke helt til? Eller skal vi fortsette i vår egen verden, med våre egne definisjoner og vårt eget språk om hva som er til det beste for brukeren.

Når jeg snakker med andre fagfolk om brukermedvirkning erfarer jeg at de kan deles inn i to grupper: de som virkelig tror at brukermedvirkning er det som skal til for å endre psykisk helsevern til det bedre, og de som er opptatte av brukermedvirkning ut fra nasjonale pålegg og politisk korrekthet.

Les/kopier på biblioteket, eller bestill enkeltnummer her. 

2 kommentarer:

  1. Mille6.7.10

    FLOTT!

    SvarSlett
  2. Anonym6.7.10

    Unnskyld meg men hva betyr egentlig i praksis "brukermedvirkning"?

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post