30.7.10

Lage lenke i kommentar

Flere som kommenterer her, har ikke selv en Blogspot-blogg, så jeg vil fortelle hvordan man lager lenker i kommentarer.

Opprett en blogg, selv om du ikke har tenkt å bruke den til blogging. Åpne så et nytt innlegg, som om du skulle skrive et blogginnlegg. Skriv navnet på lenken, for eksempel Tidsskrift for Den norske legeforening, om det er deres nettside du skal lenke til. Så markerer du ordene og klikker på Kobling. Da kommer det opp en boks hvor du limer inn nettadressen, i dette tenkte tilfellet http://www.tidsskriftet.no. Så trykker du OK. Deretter trykker du på fanen Rediger HTML aller øverst over selve innlegget. Teksten som da kommer fram, limer du inn i kommentaren. 

Innlegget du brukte til dette kan du spare for å bruke senere når du skal lage lenke i en kommentar. 

Når man har gjort det mange ganger, går det av seg selv. 


Et annet alternativ er å skrive det som står i første linje her, men naturligvis bytte ut url-adresse og lenkens navn med det som passer. 

1 kommentar:

  1. Aha! Jeg har lurt på om det gikk an, men har ikke tatt risken på å publisere en 'støyende' html - kode. Er selv html-analfabet, og det skjer mye 'morsomt' når jeg skal fikse ting i egen blogg på grunn av det - ender ofte med at jeg må republisere :(

    Takk for nyttig instruksjon, Sigrun!

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post