13.1.10

Ville du gitt penger ut fra Twitter-profilen min?

Bakgrunnen for ovenstående spørsmål er at noen av oss fikk litt kritikk i dag fordi vi ikke ville overføre 100 kroner til kontoen tilhørende en vilt fremmed person, som trengte penger akkurat nå. Vedkommende er anonym blogger og twitrer, og skrev om å være alene med et barn og snart kunne bli hjemløs. Selvsagt er dette en situasjon man ganske lett kan leve seg inn i. Men jeg hadde aldri hørt om vedkommende før i dag, og for meg var det uaktuelt å gi noe.

Neste gang er det kanskje jeg som trenger penger. Ville du gitt meg det, siden jeg både har Twitter-konto og blogg?

3 kommentarer:

  1. Jeg ville give til én, jeg kendte. Ikke til en fuldstændig ukendt person. Synes også, det er lidt underligt, at fastsætte et beløb på 100 kroner. Kan man ikke bare spørge, om nogen kunne tænke sig, at hjælpe, ligemeget med hvor stort et beløb? Det er jo ikke alle, der bare sådan kan undvære 100 kroner. Men man kan måske undvære 50, eller noget deromkring.

    SvarSlett
  2. Nei, jeg håper virkelig ikke jeg hadde latt meg falle for fristelsen å bare sette inn kr 100 på en konto til en person jeg ikke visste mer om, enn på twitter og blogg. Jeg er ganske nøye på det med mine venner og familie også, at jeg betaler ikke ukritisk ut.

    Men det er jo sjukt at en får kritikk fordi en ikke vil betale til et villt fremmed menneske... Kanskje det er ny tiggerkultur på gang..............tigg fra bloggere og twittere....

    SvarSlett
  3. Jeg ville ha gitt til DEG, ikke fordi du har blogg og Twitter, men på grunn av det at jeg har lært deg å kjenne som "nettvenn" over lang tid.

    Det hadde vært vanskeligere å gi til noen som spurte om det som jeg ikke kjente.

    For en god stund tilbake var det et par i bloggosfæren (Delirium og Kent) som hadde det vanskelig, og med initiativ fra Hjorthen ble det satt i gang en kronerulling for å sende dem på SPA for å få et avbrekk. Gode bloggvenner i mellom altså. (Har ikke linkene nå, men Google det så finner du det nok).

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post