1.1.10

For å se ut som en kleshenger

I dag sitter det mange sultne mennesker rundt omkring i vårt velfødde land, fordi de i natt ble rammet av tvangstanken nyttårsforsett. At man bør se ut som en kleshenger, er ett av utslagene den kan gi.

For å hjelpe disse mine sultne medmennesker, vil jeg minne om en bloggpost som Anathema skrev i 2008, Roedeknekkeren:

[Det er] fin-fin trening å bære tunge handleposer fylt opp med kålrot og frossenfisk hjem, spesielt hvis du har et stykke å gå til butikken. Når jeg endelig har slitt meg hjem med slangeagurken, den røkte koljen, 5 kg poteter og magerost, føler jeg meg fit for fight og har treningsgod samvittighet.

Sist men ikke minst: Det virker - om enn ikke som tiltenkt. Jeg har endelig knekket "Grete Roede"-koden, og den handler ikke om omlegging til sunt kosthold i det hele tatt. Jeg har sjelden spist så lite som de siste ukene. Når det begynner å rumle i magen, tenker jeg på at det eneste middagsalternativet er kokt torsk, og dermed tier magen bom stille i håp om at jeg skal glemme at den sa noe. Og hver gang jeg åpner kjøleskapsdøren, velter det ut sukkererter, purreløk, turnips og mager prim. Jeg er lei av alt sammen allerede. Spesielt cherrytomatene.

3 kommentarer:

  1. Hehehehe...det er derfor jeg aldri har nyttårsforsetter.

    Jeg vil fortsatt nyte smaken av cherrytomater.

    Ønsker deg samtidig at det kommende året skal bli ditt beste -noensinne, slik som mitt skal bli!

    SvarSlett
  2. Hihi, Cherrytomater skal altså nytes...(kan ikke alltid si det samme om kokt torsk). Men nyttårsforsetter - basert på slanking attpå - er langt utenfor min vidde. Takk og pris har jeg kastet vekten for flere år siden.

    Godt nyttår!

    SvarSlett
  3. Maria

    og

    Yoshimi:

    Takk. Og godt nytt år med mye nytelse :)

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post