18.12.09

Hvem blir ny sjef i Rådet for psykisk helse?

Sunniva Ø. fratrer som generalsekretær i Rådet for psykisk helse ved nyttår, for å bli vårt nye Likestillings- og diskrimineringsombud. Dermed er spenningen stor når det gjelder hvem som blir ny sjef i Rådet. Som julegave til våre lesere kan vi i dag røpe favorittene til stillingen:

Ansgar G.
Tidligere helseminister som ikke fikk utrettet noe som helst, og som derfor måtte klage sin nød over psykiatrien etter at han gikk av. Samtidig er han snill som julenissen, og ga gratis bok i julegave til alle ansatte i psykiatrien i Norge i 2007 (pasientene måtte kjøpe den til full pris).

Bjarne Håkon H.
Tidligere helseminister som ikke liker psykiatrien. Har ingen tro på evidensbasert behandling, men er åpen for hva som helst. Det vil bety stor valgfrihet i framtiden for alle psyke i Norge dersom han kommer i posisjon som sjef i Rådet.

Flettfrid A.
Damen har ikke bare en fortid som pasient på psykiatrisk klinikk, men har også skjønt hvor viktig tilpasning er for den psykiske helsen. Hun omgås de riktige menneskene, holder på formene, og bør være et ideal for alle som prøver å virke normale.

Kjell Magne B.
Arbeider for fred og fordragelighet mellom så vel mennesker som nasjoner, og mellom menneske og Gud. Mener selv at han har de beste forutsetninger til å forstå hvordan alle innesperrede har det, fordi han selv hang med nebbet i tre uker. Forelsker seg heftig i kvinnelige Nobelpris-vinnere, til fru Bjørgs vedvarende fortvilelse, og har derfor lang erfaring som klient i familieterapi.

Sigrun T.
Gal blogger, som alle dannede i bloggverdenen prøver å være snille mot, for hun har det jo så vanskelig. Alle ønsker imidlertid at hun skal få denne jobben, fordi de ville bli lettet om de slapp den evinnelige bloggingen om psykiatri, dag ut og dag inn. Har ikke fullt så tøff tone på tomannshånd som på nettet, vel å merke i edru tilstand.

Hvem er din favoritt? Er du selv uteglemt fra lista? Legg igjen en kommentar nedenfor, eller send en mail til radet-radet@radet-radet.no. Alle forslag må være begrunnet.

7 kommentarer:

  1. Sigrun er min favoritt, fordi hun har masse energi og innsikt. Det er ofte lurt å være nytenkende.

    SvarSlett
  2. Helt klart, du er en favoritt, Sigrun. Herlig innlegg!!!

    SvarSlett
  3. Sigrun!!!!!

    SvarSlett
  4. Vet du når navnet offentliggjøres?

    SvarSlett
  5. Jan Olaf: Aner ikke.

    Og det samma kan det værra. Selv om tre snille sjeler her stemte på meg, så unnlot de 97 andre fortapte får å gjøre det, inkludert Dem, mester Olaf. Gratispassasjerer er det de 97 er. De tror de kan lese bloggen min gratis, uten å yte noe tilbake. Tvi!

    SvarSlett
  6. Må jo tilstå, at jeg også er én af de 97 gratispassagerer :( Følte mig ikke helt berettiget til at stemme i det her tilfælde, fordi jeg jo bor i DK og ikke engang ejer et norsk pas, eller noget. Ellers ved jeg godt, hvem jeg havde stemt på.

    SvarSlett
  7. Sigrun - mener ikke du også at vi kan yte etter evne, og få etter behov? Ellers venter jeg fortsatt på offentliggjøringen av navnet - er det fortsatt dere fem på søkerlisten, eller har det kommet flere kandidater etterhvert? Håper såklart at du blir ny sjef, selv om jeg ikke skrev det, det håper jeg at du vet... men er jo noe med at tanke ikke er nok, man må handle. Så takk for påminnelsen, selv om jeg nå vil påstå at jeg har betalt en ganske så høy pris for denne lange reisen, selv om du kanskje ikke har sett så mye resultater av det som kanskje tenkt - men jeg håper at du forstår at vi alle har våre ulike veier, som noen ganger krysser hverandre oftere enn andre ganger - sånn er det bare. Uansett, tilbake til temaet - vi får vel bare la konstituert sjef Heggen fortsatt få råde grunnen, inntil videre, eller?:)

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post