31.12.09

Godt nyttår


6 kommentarer:

  1. Godt nytt år!!!

    Jeg har lest litt på bloggen din nå og er uendelig glad for det! Du tar opp så mange temaer som engasjerer meg og det du har skrevet har på en måte "gitt meg svar eller bekreftelse og en reminder" på hvordan ting kan være og ikke være i forhold til overgrep. Med det mener jeg at jeg mange ganger har tenkt veldig A4 om min egen situasjon. Jeg har tenkt at "de rundt meg" kanskje ikke tar meg på alvor fordi jeg ikke har det slik som henne eller han som har opplevd noe liknende. Men det er jo ikke slik, jeg vet det jo egentlig, men har mange ganger vanskeligheter med å selv forholde meg til at jeg ikke er et A4format i boka eller "som henne/han". Det er ikke slik. Du skrev noe sånt som: det er like alvorlige, men forskjellige konsekvenser (kanskje ikke ordrett, men noe i den duren..)Det var greit å kunne lese her inne at slik kan det være, eller slik er det. Man reagerer ikke likt, og det vet jeg som sagt, men denne evige skammen og skyldfølelsen for alt. Det å føle at man ikke mestrer noe, alt man gjør er feil, får ikke til.. Det kommer inn, for min del som pasient også. Jeg er ikke riktig som pasient en gang. Min egen lidelse, min egen smerte er ikke slik som den skal være. Det står jo i boka..

    Ble mye om meg selv her. Alt i alt ville jeg bare frem til at jeg er takknemlig for at bloggen din finnes og at det som står her står her og at jeg gikk inn å leste på det i dag. Kanskje betyr det ekstra mye for meg akkurat i dag. Så jeg er takknemlig overfor oss begge. For deg fordi du skriver denne bloggen og skriver det du gjør og for meg fordi jeg leste den akkurat i dag, for at ordene og faktumene du legger ut hjelper meg til å hente tilbake de tingene jeg ofte glemmer, og for at jeg derfor får den lille pusher knappen frem igjen. Fortsetter å kjempe og vet veldig godt at denne dagen ikke varer evig. Kanskje ombestemmer jeg meg i forhold til terapi, kanskje jeg kan få til å bare være den jeg er, ha de symptomene jeg har og jobbe med å redusere dem.

    Ønsker deg en fin dag i dag!

    SvarSlett
  2. Eg ønsker deg eit Godt nytt år. Takk for ein tankevekkande blogg som har gitt meg auka innsikt.

    SvarSlett
  3. Godt nytt år!!

    SvarSlett
  4. God nyttår! Gleder meg til det nye året og til å fortsette å lese bloggen din :-)

    SvarSlett
  5. Takker for gode ord og ønsker :)

    Jeg sender nyttårsønsket tilbake til Hege, Kamilla, Ottar, Jorunn og Hilde-Gunn :)

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post