4.11.09

Lite psykisk helse på Twitter


Det er ytterst få som jobber med psykisk helse som er på Twitter. Tidsskrift for psykisk helsearbeid er der. Men de er de eneste, tror jeg. Verken Rådet for psykisk helse, Mental Helse eller noen profesjonsforeninger er der.

Ei heller sentre som jobber med overgrepsproblematikk er å finne der.

Godt de har meg, sier jeg.

Men Twitter er en glimrende måte å nå ut til mange med informasjon på.

Ikke er det noe å skjemmes over heller. Ifølge Anne Viken er nemlig Twitter for eliten av befolkningen.

5 kommentarer:

  1. Det er faktisk veldig sant. Lurer på om de blir påvirket av taushetsplikten og frykten for alt som har med nettet å gjøre. Det er mange som er redd for å bli gjenkjent eller misbrukt for det de skriver, veldig feil spør du meg. Tror ikke mange forstår hvor viktig det er med blogger og twitter enda.

    SvarSlett
  2. Sju av medlemmene i Stortingets helse- og omsorgskomité er på Twitter: http://janolaf.wordpress.com/2009/10/10/stortingets-helse-og-omsorgskomite-pa-nett/.

    SvarSlett
  3. Jeg prøver å bli litt bedre kjent med Twitter... og da kommer muligens Mental Helse inn, dersom det er noe for oss som organisasjon.

    SvarSlett
  4. Det er virkelig sant det du skriver her! Bra at noen setter fokus på dette.
    Og selv om de "kommer" på twitter så trenger de jo ikke å svare på spørsmål, men vi trenger mer oppdatert informasjon.
    Så takk Sigrun for at du er på twitter!!

    SvarSlett
  5. Det er stor forskjell på nå og hvordan det var for to år siden, da jeg skrev dette. Nå er det faktisk noen psykisk helse-folk på Twitter. For to år siden var vi knapt flere enn et par stykker.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post