15.10.09

Jobb søkes

Norske Sengeforhandleres Forening

Som Deres forening sikkert har fått med seg, er det mange som er frustererte over alle oss snyltere som ikke er i lønnet arbeid. Jeg ser meg derfor nødt til å be Dem skaffe meg en stilling.

Mine akademiske kvalifikasjoner:
Cand.mag., med fordypning i svartedauen. Snakker middelalderlatin, men på ingen måte flytende.

Jeg søker jobb som sengemodell i en av Deres forretninger. Siden jeg har en sykdom som lenker meg til sengen store deler av døgnet, er dette den eneste jobben jeg er i stand til å utføre.

Jeg er riktignok ikke alltid like sengevakker - det tror jeg noen av mine tidligere beilere ville kunne skrive under på en lørdag morgen når jeg hadde vært på byen kvelden før - men jeg antar at alle modeller freshes litt opp før de går til sengs. Jeg tar gjerne på meg lang parykk, for jeg har alltid ønsket meg like langt hår som Vibeke Løkkeberg.

I sengeforretningen hvor jeg skal jobbe, må det ikke være skarpt lys ved sengen. Jeg er nemlig overømfindtlig for lys for tiden, det er en del av sykdommen min. I tillegg har jeg fra før en psykisk lidelse som gjør meg hypersensitiv for lyder - og dessuten gjør at jeg ikke tåler stress. Derfor må de dempe lydnivået så mye som overhodet mulig i butikken, med arabiske tepper, puter og slikt, så jeg slipper å ta inn all kranglingen fra gamle ektepar på sengehandel (De vet den om dobbeltseng vs to enkeltsenger).

Det er mulig De synes jeg virker litt gal, men jeg er veldig snill. Jeg lover å ikke røyke på sengen.

Jeg vurderte en stund å søke jobb hos Begravelsebyråenes Landssammenslutning, for der ville det vært stillere, men jeg får så vondt i kroppen av å ligge i samme stilling hele tiden, så jeg ombestemte meg. Dessuten er deres senger veldig trange og smale.

Jeg mener meg godt kvalifisert til å ligge i sengen hele dagen og samtidig motta lønn. Det passer mitt funksjonsnivå og min lommebok perfekt.

Jeg ser frem til svar fra Dem.

Med vennlig hilsen
Sigrun Tømmerås

Se også: Fremad marsj - uten retning på bloggen Marias metode

4 kommentarer:

  1. Ah. Drømmejobben! Det, eller å få en bokbutikk til å bygge en peis, sette en stor ørelappstol foran, og sitte der og lese de bøkene jeg vil for meg selv for å vise hvor koselig det kan være å sitte hjemme og lese bok.

    SvarSlett
  2. F-risk15.10.09

    Tror sikkert du får jobb! Dersom du skulle ha behov for ferieavløser kan jeg stille.

    SvarSlett
  3. Hvor hadde vi vært uten ironi, sarkasme og galgen-humor...? Trøste og bære sier jeg bare!

    Fikk du forresten ekstra sans for svart humor gjennom svartedauen, synes du? På kjøpet mener jeg...? Som når det klør, men man ikke kan klø tilbake. Da blir man ofte irritert flere steder, kanskje særlig i hjernen - på noe vis?

    Eller når systemene har bare ÉN kø.
    For svak ufør åndsfrisk mentalt forkjølt skaket psykisk mørbanket labil stabil forstrukket bristet samt sosialt utsatt og ferdig utstøtt. Dessuten to-tre utsøkte som aldri kan om de vil eller skal - de får det bare ikke TIL. De kommer sånn jevnlig hver dag men må bare vises samme vei ut; dette duger dere ikke til!
    Til å bli inkludert er det da.
    Arbeidslinja, ikke sant...?

    "For tøft å være inkludert?" var tittel på en konferanse for en stund tilbake nå. Det var et forsøk på å ta opp igjen og kikka på et par urimeligheter eller fem...

    Slike løp de har lagt opp til for - ja, sosialklient, rusbelastet, psykiatrisk pasient, fysisk funksjonshemmet, tidligere straffet og/eller i soningskø, handlingslammet, slagrammet, ja - enhver som ikke praktisk talt ER DØD...?

    Men er man i live skal man IKKE kunne få mye underhold til livsopphold, ved å ligge i egen seng verken dag eller natt, så -
    den der var jammen fin!

    God helgevakt...? Huff.
    Den var virkelig praktfull. :D

    SvarSlett
  4. Utrolig bra blogg post som sier det meste, er dessverre altfor lite "under 100 %" jobber der ute.
    Selv har jeg nå heldigvis fått tilbudet om Arbeid med Bistand fra NAV, og er svært glad for det. Nå har jeg da ikke en psykisk lidelse som tilsier at jeg må ligge mye i ro, men det blir likevel spennende å se hvordan jeg blir mottatt blandt kommende arbeidsgiver(e).
    Lykke til videre Sigrun!! Og IKKE ha dårlig samvittighet for at du mottar penger fra staten. Fordi det er dessverre så altfor mange andre som mottar det selv om de ikke alltid skulle....

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post