13.10.09

Bloggen min leses!

Jeg fikk en svært uventet henvendelse i dag: En forespørsel om å holde foredrag for masse psykologer - om brukermedvirkning og diagnoser! Det sto blant annet: " Vi tenker ofte ikke over at vi setter rimelig "heavy" merkelapper på folk".

Det var overraskende, siden jeg kjefter så mye på profesjonen. Ikke desto mindre er det veldig rørende at "motpartens" meninger og erfaringer har en betydning. Dette er jo én form for brukermedvirkning.

Hadde jeg vært frisk, hadde jeg selvfølgelig sagt ja, selv om det ville vært litt skummelt (jeg har aldri holdt foredrag for behandlere før). Men kroppen min fungerer ikke, hodet heller ikke så godt, og jeg sitter her med hovne føtter som ikke får på seg pensko, har en kul på halsen, og øyne som er ømme og svir. Så jeg foreslo en annen foredragsholder.

Ikke rart at jeg elsker internett, sånn som situasjonen er.

16 kommentarer:

  1. Wow, det er jo kjempebra! Bare synd du ikke får holdt foredrag, da. Men som du sier: internett er bra å ha! Og flott at de leser bloggen din. Selv mener jeg at det er den viktigste bloggen jeg har kommet over. Din stemme trengs virkelig. Jeg leser alt du skriver og gjerne flere ganger.

    SvarSlett
  2. Mille: Takk, takk.
    Husker ikke om jeg har spurt deg før, men har du lyst til å skrive innlegg i bloggen (gjesteblogging)?

    SvarSlett
  3. Du har ikke spurt meg før, og jeg takker så mye for tilbud. Jeg skal vurdere det. Har mye på hjertet, men skrivekløen er likevel noe fraværende for tiden. Om den dukker opp skal du sannelig få høre fra meg! :-)

    SvarSlett
  4. Det er et flott tilbud å få, helt klart. Internett er rett og slett en velsignelse når man sliter som man gjør og har andre helseplager.
    Som jeg skrev i en kommentar tidligere, så har du en flott blogg. Temaene gjelder så mange av oss og ikke minst gir den kunnskap til blant annet psykologer og andre, som følger litt med på nett.

    SvarSlett
  5. Så bra at du ble spurt. Det trengs virkelig at noen brukere kommer og har foredrag for behandlere. Men jeg forstår godt at det er mye lettere å sitte foran pcen når en er syk. Foretrekker det selv også når jeg ikke er i form.

    SvarSlett
  6. Hanne: Ja, jeg er så syk (altså kroppslig) at det er helt utelukket at jeg kunne greie å reise halve landet rundt for å holde et foredrag.

    SvarSlett
  7. Sånn skal det være :) Jeg elsker når internett fungerer slik det skal!

    Det skal da bare mangle at du får anerkjennelse for alt engasjementet og motet du viser.

    Du får ha god bedring!

    SvarSlett
  8. Kjempeflott. Det viser at din stemme lyttes til. Og det skulle bare mangle ;)

    SvarSlett
  9. Hei! Jeg må si du har en veldig interessant blog :) Fant den for ikke så veldig lenge siden, men allerede går jeg daglig inn å kikker. Gratulerer med tilbudet, bra å se/høre at man/du blir hørt :)

    SvarSlett
  10. Oh glede!! Helt fantastisk, nå ble jeg glad.
    God bedring kjære Sigrun.

    SvarSlett
  11. Gratulerer med den flotte anerkjennelsen! Det må jo føles fantastisk å bli invitert til å holde foredrag for profesjonen. Jeg er dog ikke overrasket over at noen synes du er interessant i en slik setting, for det er unikt og viktig det du formidler.

    Leit å høre at kroppen svikter deg, men godt å høre at du evner å ta hensyn til egen kropp. Krysser fingrene for bedring så du igjen kan få en kropp og hode som vil være med ut og leke :)

    SvarSlett
  12. Sigrun15.10.09

    Takker for kommmentarer.
    Jeg har hatt en utmattelsestilstand i over tre år nå, og har bare blitt verre med tiden.

    SvarSlett
  13. Anonym15.10.09

    Den samme profesjonen som retraumatiserte deg - gjorde deg ytterlige fysisk og psykisk overlastet, er nå begeistret over stemmen din. Forstår jeg rett?

    SvarSlett
  14. Anonym15.10.09

    PS den samme profesjonen som heller ikke i dag har noen tilbud av kvalitet å komme med. sic! men de som er uenig: kom gjerne med adresser til kvalifiserte behandlere

    SvarSlett
  15. Sigrun15.10.09

    Anonym: Du forstår meg rett :) Men dette gjaldt ikke hele standen, da.

    SvarSlett
  16. Anonym16.10.09

    Sigrun: jeg skjønner. Og godt, tross alt/ang "hele standen"! Tanker og takker til deg!

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post