11.9.09

Blogger du om psykisk helse?

Jeg lurer på om det er noen interesse for å opprette en samleside over blogger om psykisk helse fra et brukerperspektiv.

Mange kommer til bloggen min etter å ha googlet et eller annet om psykiske problemer eller psykisk helsevern. Men det er ikke sikkert at de finner det de var ute etter her. Derfor tenkte jeg en oversikt over blogger kunne være tingen.

Da ville hver blogg bli kjent for et større publikum. Det gikk an å ha link til samlesiden på sin egen blogg.

Om du skulle synes dette var en bra idé, så legg igjen bloggadresse, navn (nick eller virkelig) og et par setninger som beskriver bloggen eller bloggeren i kommentarfeltet.

Blogger som oppfordrer til en eller annen form for selvskading er ikke ønsket.

Oppdatering: Da har jeg opprettet en samleside.

79 kommentarer:

  1. Anonym11.9.09

    Heisann, jeg tror det allerede er blitt opprettet en blogg som har samlet ulike tekster og innlegg fra mange bloggere på ett sted. Adressen har jeg ikke helt i hodet, men tror det skal være noe sånt som psykisk.wordpress.com, eller psykiskhelse.wordpress.com.

    Beklager at jeg ikke husker hele adressen, men det skal ihvertfall være en blogg der ute allerede hvor mange bloggere har bidratt. Med mindre hele bloggen er nedlagt da...

    SvarSlett
  2. Det har du helt rettt i. Jeg er moderator der.

    Jeg tenkte her på en side som bare hadde linker til ulike blogger, ikke selve innleggene.

    SvarSlett
  3. Jeg skriver åpent om mitt liv som psykisk syk, utfordringer i hverdagen, tanker, følelser og livet generelt. Jeg svarer på spørsmål om ønskelig, hvor svarene legges ut i egne innlegg. (Informasjon om meg og bloggen står i kolonnen til høyre i bloggen.)

    http://camilladesire.blogspot.com/

    Hilsen fra Camilla Desiré! :)

    SvarSlett
  4. Jeg skriver en slags anonym dagbok der jeg får ut tanker rundt psyken min og livet generellt. Jeg har ikke noen verre problemer enn depresjon og ltt angst, men har slitt med det lenge. Angst så lenge jeg kan huske og depresjon i over to år. Men den er jo ikke som din blogg, store kloke proffe innlegg om et valgt tema, det er bare en dagbok. Men jeg håper bloggen kan hjelpe folk som sliter å forstå at de ikke er alene.

    SvarSlett
  5. Sigrun11.9.09

    Molly Polly Crazy Chick: Jeg har sett bloggen din, og tenkt at du beskriver godt hvor vondt det kan være å ha en psykisk lidelse. Viktig at folk får vite at det handler om smerte, synes jeg.

    E: Takk til deg også.

    SvarSlett
  6. Anonym11.9.09

    Hoppsann! :-)

    Jeg kom til siden din via Twitter...
    - og kom til å lure på;

    PSYKISK helse VS FYSISK helse?!

    Når min fastlege, legene på Røntgensenteret og røntgenbildende i klartekst viser og konstaterer at jeg har en dobbel prolaps (!) i nakken (dvs. ikke i "kun" én nakkevirvel - men i to!), dvs. en FYSISK SKADE, hvordan kan da en saksbehandler på NAV.no - Arbeid slippe unna med en uttallelse om at;

    "Du er PSYKISK syk N.N. og må oppsøke fastlegen din for å få satt igang et behandlingstilbud så snart som mulig...!"

    "Psykisk syk" er en svært og ganske alvorlig medisinfaglig diagnose: http://no.wikipedia.org/wiki/Psykisk_lidelse

    Å ha blitt stilt denne alvorlige medisinskfaglige diagnosen - på NAV.no - Arbeid (dvs. diagnostisert til å være 'psykisk syk'), gikk ikke fullt opp for meg - før jeg var kommet hjem, og jeg hadde fått tenkt over hva det var hun - saksbehandleren, faktisk hadde sagt til meg.

    Dess mer jeg tenkte over det - desto mer forbannet ble jeg!

    Så jeg ringte naturligvis fastlegen min dagen etterpå, for å spørre ham hva det var slags diagnose han - egentlig - hadde stilt på meg...

    Han ble - mildt sagt - forbannet!

    "Og dette - skal være - en diagnose som er stilt av legene på NAV - dette da eller?!"

    "Nei!", sa jeg...

    "Den diagnosen av/på meg, ble stilt i går, av saksbehandleren på NAV.no - Arbeid!"...

    "Du kødder med meg nå, ikke sant?!

    "Nei!", sa jeg...

    "Jeg gjør desverre ikke det...
    Det var igrunn derfor jeg ringte deg, for å høre hva i all verdens diagnose det var du hadde stilt..."

    - og det var på hans ettertrykkelige oppfordring, strengeste og aller mest skarpeste anbefaling at jeg klaget saksbehandleren på NAV.no - Arbeid's uttallelse (les: 'medisinskfaglige diagnose') inn for Trygdesjefen.

    Men; Derfra har man intet hørt - på over tre år... :-/

    SvarSlett
  7. Anonym: Kan det være at du ikke har hørt noe fra trygdesjefen fordi dette egentlig er en ikke-sak? En saksbehandler hos NAV har selvsagt ikke anledning til å sette diagnoser på brukerne.

    SvarSlett
  8. Anonym11.9.09

    "Egentlig en ikke-sak?! ???

    Du kødder?!

    SvarSlett
  9. Anonym: Beklager at jeg formulerte meg klønete. Det jeg mente var at diagnosen formelt sett ikke er noen diagnose, fordi en saksbehandler ved NAV ikke har lov til å sette en medisinsk diagnose.

    SvarSlett
  10. Jeg støtter forslaget ditt, Sigrun. Er ikke veldig aktiv på egen blogg, men vil gjerne bidra med det jeg kan. Leser Flink Pike (får ikke til å lenke)sin blogg og hun skriver godt, men fra en helt annen vinkel. Tror alle bidrag er nyttig å samle.

    SvarSlett
  11. Sigrun12.9.09

    F-risk: Da er din blogg notert. Ja, jeg kjenner til den flinke piken, følger bloggen hennes og på Twitter.

    Ang. å lage lenke i kommentarfletet, så kan jeg lære deg det om du vil. Send meg i så fall en mail. Det er en litt tungvint greie i Blogspot-bloggene.

    SvarSlett
  12. optimal12.9.09

    hei sigrun, jeg har lest bloggen din, angående psykiatrien
    har selv mye erfaring med dem, og jeg synes du er et veldig godt menneske som står på og snakker ut, om urettferdigheten, maktmisbruken og løgnene til en industri som ødelegger menneske liv.

    jeg likte ideen din om en bruker blogg oversikt, og kunne tenke meg selv å komme med bidrag i form av artikkler fra et bruker perspektiv etterhvert.

    men ville det ikke vært helt genialt å satt opp en eller annen side, som kjempet for oss, en side drevet av oss, en side som forteller historien fra insiden og som vi brukere kunne brukt som en måte å vekke bevissthet i folk rundt oss med.
    problemer med blogger som jeg ser det, er at det så mange, og det er lett å forsvinne i mengden.

    din blogg er så bra at du må fortsette uansett,
    og jeg tror veldig mange leser bloggen din

    men jeg skulle ønske om vi som er blitt manipulert av psykiatrien hadde hatt et møte sted på nettet, der vi møtes og fortalte våre historier, men denne siden burde organiseres på en eller annen måte, sånn at den blir en "autoritet" på området, en side der politikere og de menneskene som tror på at psykisk syke er noe forskjellige fra vanelige folk, kan lese lære og se at vi er ikke det.
    en side som det går an å komme med kunngjøringer og der vi kan organsiere demostrasjoner, og starte en organsisert kamp. en kamp der vi nekter lenger å tillate at de gjør mennesker slaver av piller for hele liv og stues bort for å dø.

    det er det kjemiske fengsel
    vi er fangene som aldri fikk en rettsak
    og som blir medisinert av leger som burde vært diagnostisert- psykopat.
    jeg har en drivkraft og en tro,
    og så myyyyyyyyyyeeeeeeee kunskap, at jeg føler en pilkt til å kjempe.
    men det er vannskelig når vi alle er på hver vår kant, og blir stemplet som paranoide, eller med vrangforestillinger.

    det er på tide at vi organiserer oss
    når er det vi skal reise oss
    jeg er menneske og jeg er verdt like mye som han neste.
    vi har rettigheter, og det er en løgn alt vi har blitt fortalt.
    ekte informasjon uten sensur vil sette oss fri
    rive ned murene mellom oss og de andre
    vise, at det er en manipulasjon
    og at det er big buisniss at vi er på bånn
    og noen tjener penger på kjemiske piller, at de skaper diabetes og at de faktisk dreper
    at de gjør oss impotente, og mere deprimerte
    økt selvmords sjangse

    en side der vi ikke bare klager og forteller, men vi informerer hvordan bygge seg selv opp og tro på seg selv og sine egenskaper, får det var aldri ment at vi alle skulle bli skapt like
    bygge opp instutisjonene for riktig behandling.
    for når alt kommer til alt
    jobber de for oss og ikke omvendet

    men det er ikke sånn det funker i praksis

    hva sier du??

    hilsen
    OPTIMAL,
    lojal soldat for en bedre og rettferdig behandling av mennesker i sårbare livs situsjoner

    SvarSlett
  13. Sigrun12.9.09

    Optimal: Har du en blogg?
    Det jeg tenkte på var altså en samleside med lenker til mange blogger om psykisk helse.
    Noe mer en det orker jeg dessverre ikke. Jeg sliter veldig.

    Når det gjelder å organisere seg, så finnes det jo organisasjoner allerede. WSO for eksempel, som har en veldig flott leder, M. Ellingsdalen.

    SvarSlett
  14. Se oppdatering nederst i innlegget.

    SvarSlett
  15. Takk for flott tiltak med den samlesiden, Sigrun!!

    Så fint at du allerede har opprettet samlesiden, http://psykisk-blogger.blogspot.com/!

    Her er noen flere blogger som kan være aktuelle til listen, du får jo selv avgjøre - ikke alle har utelukkende med psykiatri å gjøre, men alle har iallefall innslag av det, i større eller mindre grad - kanskje det etterhvert går an å lage flere listekategorier innenfor feltet psykisk helse, for det er jo et bredt felt, når alt kommer til alt...

    Uansett, her er noen blogger som kan være aktuelle, om du ikke tar med alle, så kan det jo være at du iallefall finner noen som du vil ha med:

    - Bli betre Blogg: http://blibetre.wordpress.com/
    - Enkelt og greit, fra dypet av mitt hjerte: http://barekristian.blogg.no/
    - Eva Ramm: http://www.viblireldre.no/blogger/17/blog/blog/null
    - Lars E. Hanssens tilsynsblogg: http://tilsynsblogg.vgb.no/
    - Presidentbloggen: http://www.psykologforeningen.no/pf/Foreningen/Nyheter-og-aktuelt/Presidentbloggen
    - Psyblog: http://nokernok-no.blogspot.com/
    - PSYKISK HELSe-postlista: http://psykiskhelsepostlista.neverthunkbefore.com/
    - Revolusjonært roteloft: http://www.virrvarr.net/blog/
    - Vicblogg: http://www.vicblogg.net/
    - TittaFroskens tankesprang: http://trausken.blogspot.com/

    På engelsk:
    - Beyond Meds: http://bipolarblast.wordpress.com/
    - Hopeworks Community: http://hopeworkscommunity.wordpress.com/
    - Life as a hospice patient: http://judi-lifeasahospicepatient.blogspot.com/
    - MFI blog: http://www.mindfreedom.org/mfi-blog
    - No more shocks for Ray: http://www.mindfreedom.org/shield/ray/no-more-shock-for-ray-blog/

    Og så fins det kanskje aktuelle blogger å ta med herfra også:
    http://psykisk.wordpress.com/innlegg-sortert-etter-bidragsyter/

    Takk igjen for tiltaket!!

    SvarSlett
  16. Sorry, en link ble visst ikke klikkbar - men nå skal det være klikkbar:

    - Psyblog: http://nokernok-no.blogspot.com/

    Kan jo også ta med helsepolitikere - deres sider kan være nyttige også for at folk kan stille spørsmål og kommentere for å få politikerne til å fokusere politisk mer på ulike sider ved temaet psykisk helse:

    - Bjarne Håkon Hanssens samhandlingsblogg: http://samhandling.vgb.no/
    - Harald T. Nesvik (FrP), leder av Stortingets helse- og omsorgskomité: http://www.facebook.com/pages/Harald-Tom-Nesvik/71912840166
    - Laila Dåvøy (KrF), medlem i Stortingets helse- og omsorgskomité: http://www.krf.no/ikbViewer/page/krf/blogg/forside?blogg=16367

    Du får jo såklart selv avgjøre hvor bredt du vil strekke begrepet psykisk helse ifbm. samlebloggen http://psykisk-blogger.blogspot.com/.

    Takk igjen for tiltaket!

    SvarSlett
  17. Og så enda to politikere som blogger om psykisk helse:

    - Ivar Johansen (SV), Oslo: http://www.ivarjohansen.no/temaer/psykisk-helse.html
    - Ina Spinnangr (V), Trondheim: http://dialog.venstre.no/?profile=inars

    SvarSlett
  18. Og så nevnte du WSO der oppe Sigrun, i forbindelse med organisering - tusen takk for det! Og dersom noen skulle lese dette, som ikke vet hva WSO er, så kan man lese mer om WSO, We Shall Overcome her: http://wso.no/ - tusen takk :)

    SvarSlett
  19. Den linken var visst ikke heller klikkbar. Dette er riktig til link til WSO, We Shall Overcome: http://www.wso.no/ - tusen takk :)

    Ellers har jeg også funnet et par flere blogger om psykisk helse som kan være aktuelle for samlebloggen:

    - Liljen - bloggen om hvordan livet egentlig er: http://liljen-lifeasitis.blogspot.com/
    - Min hverdag! Mine tanker! http://grenselandet.wordpress.com/
    - While I breathe, I hope: http://liseliten.blogspot.com/ (innholdet er på norsk)

    SvarSlett
  20. Jan Olaf: Takk, jeg tar med noen av dem du lister opp (og som er skrevet av brukere/pasienter).

    SvarSlett
  21. Sigrun: Flott gjort, godt jobba.

    SvarSlett
  22. optimal12.9.09

    hei igjen, jeg har dessverre ikke en blogg.
    men jeg skal sjekke ut wso, tusen takk for tipset.
    sliter veldig selv for tiden
    så det er derfor jeg ikke orker å holde en blogg gående.
    men jeg er nå en fast leser av denne bloggen, og er med i komentarer forløpig, i etterhvert kanskje. absolutt.
    starter med å sjekke wso.
    god helg

    SvarSlett
  23. Astrid_F12.9.09

    Hei Sigrun. Jeg skriver en blogg om det å ha adhd som voksen. Skriver også om tilleggsvansker som angst og depresjon. Noe som kan oppstå om man går lenge uten diagnose/behandling. Vet ikke om det passer på denne siden, men tenkte jeg skulle si fra ihvertfall. Det er ikke så mange norske blogger om dette temaet såvidt jeg vet. Bloggen heter Dortheas Efterfølger,men adressen er denne:
    http://kortslutning.wordpress.com/

    SvarSlett
  24. Astrid_F: Tusen takk.

    Klart den passer (jeg legger ut blogger som omhandler psykisk helse og er skrevet av (tidligere) brukere).

    Har akkurat lagt ut linken til bloggen din.

    SvarSlett
  25. Hei!

    Jeg er helt i startgropen ang. min blogg, men
    kommer til å skrive endel der om min erfaring som pårørende til mennesker med psykisk lidelse.

    Erfaring 'samlet' over flere titalls år, innenfor og utenfor det psykiske helsevern:;-)
    Er det av interesse,så legg gjerne min blogg til.

    Mvh
    Litosta

    SvarSlett
  26. Sigrun13.9.09

    Litosta: Det er primærbrukeres (pasienter, klienter) blogger jeg tenker på her, ikke pårørende.

    Men du er velkommen til å sende et innlegg til Temabloggen psykisk, der kan alle interesserte og berørte skrive.

    SvarSlett
  27. Hvorfor vil du ikke ha med blogger fra andre synsvinkler enn oss som har blitt utsatt for tingene selv, Sigrun?

    Kunne ikke bloggene vært delt opp i flere kategorier på den samlebloggen, men synsvinkler fra både 1) Pasienter 2) Pårørende 3) Såkalte fagfolk 4) Politikere og byråkrater 5) Andre grupperinger....?

    Vi trenger dialog mellom de ulike grupperingene... En slik samleblogg kan bidra til det...

    Men du er sjefen her :)

    SvarSlett
  28. Skriver om orthomoleculær-medisin i psykiatri sett frå ein brukar sitt synspunkt.

    http://blibetre.wordpress.com

    SvarSlett
  29. Bli betre: Beklager, men jeg kunne ikke finne noen brukererfaringer i bloggen din. Synes det virker mer som en opplysningsblogg om en type behandling.

    Jan Olaf: Jeg føler meg ikke forpliktet til å argumentere for hvorfor jeg alltid gjør som jeg gjør. Pårørende og fagfolk/såkalte fagfolk og andre står fritt til å lage sine egne ting.

    SvarSlett
  30. Anonym14.9.09

    Sigrun..
    Jeg fikk ikke sent som innlogget.
    Ok det, jeg kan selvfølgelig skrive om psykisk helse i min egen blogg. Tok kun imot din invitasjon,var ikke klar over at du kun ønsket svar ifra psykisk syke.
    Syns vinklingen i ditt svar til Jan Olaf var uheldig.."Pårørende og fagfolk/såkalte fagfolk"..
    Det kan igrunnen oppfattes som en fornærmelse, men jeg velger å ikke gjøre det.

    Trist at du ikke ønsker å lese om mitt barn og mine sine erfaringer, men du tar vel en titt kanskje når jeg får tid,krefter og helse nok til å skrive om det i bloggen min:-)

    Lykke til videre!

    Litosta (uinnlogget)

    SvarSlett
  31. Litosta: Hvorfor du ikke fikk logget inn, aner ikke jeg. Har ikke noe med min blogg å gjøre i hvert fall.

    Det var Jan Olaf selv som brukte formuleringen "Såkalte fagfolk". Derfor skrev jeg "fagfolk/såkalte fagfolk".

    Jeg ønsket ikke linker til blogger skrevet av "psykisk syke". Jeg ser ikke på psykiske lidelser som sykdom.

    SvarSlett
  32. Jeg skriver en blogg som omhandler min schizofreni, angst, depresjon og PTSD. Vil gjerne være med på lista di!

    SvarSlett
  33. Nettie: Da har jeg lagt til din blogg også.

    SvarSlett
  34. Jeg har akkurat startet en blogg om psykiske lidelser. Jeg er under utdanning og skal bli psykolog, men er har selv anorexia og har slitt med selvskading og andre ting. Har vært mye innlagt og kommer til å skrive om disse tingene sett fra mitt ståsted.

    adressen er http://psykologstudenten.blogspot.com/

    SvarSlett
  35. Hanne Heggheim: Flott! Da legger jeg til bloggen din.

    SvarSlett
  36. Endorfin mot uro: kvilelaus.blogspot.com

    SvarSlett
  37. Sigrun21.9.09

    kvilelaus: Jeg kunne ikke se at bloggen passet inn, dessverre.

    SvarSlett
  38. Anonym5.10.09

    Hei Sigrun, ! Så flott at du tar tak i akkurat det. Selv forsøker jeg å skrive om min totalt feilbehandlede sitausjon som blogg-innlegg i fortid.

    Det som merkes er den manglende forståelsen og ikke minst at psykisk syk oppfattes som et tabu-tema som folk ikke vil vite av.
    Det er mye bitterhet i dette, og historien min er veldig påkjenning å skrive.
    Den endeløse kampen mot helsevesenet på feks å få slettet journalopplysninger og stempelet de har satt på meg føles fryktelig urettferdig

    Klem til deg! pilletrilletapte.blogg.no

    SvarSlett
  39. Anonym: Din blogg er lagt til :)

    SvarSlett
  40. Daniel S.7.10.09

    Jeg ville satt stor pris på om du ville lagt til min blogg. Jeg har schizofreni og skriver en blogg om mine opplevelser med syns-og-hørselshallusinasjoner.

    Bloggen finner du på:
    www.danielsundal.blogspot.com

    SvarSlett
  41. Hei, Daniel S.! Da er bloggen din lagt til.

    SvarSlett
  42. Min blogg som psykisk syk : har diagnosen schizoaffektiv lidelse, er selvskader og sliter med angst, depresjon og hypomani ..
    link: http://rosehage.blogspot.com

    SvarSlett
  43. rakel mirakel: Da er du lagt til :)

    SvarSlett
  44. Hei!
    Fikk tips om denne siden, og beskjed om at jeg kanskje burde fortelle om bloggen min her.

    Jeg bruker min blogg mer som en dagbok hvor jeg skriver og forteller om hvordan jeg har det. Jeg skriver om depresjon, hallusinasjoner, paranoia, stemmer, mine tanker og alt annet som har med mitt liv som psykisk syk å gjøre.

    Jeg prøver også å bruke bloggen min til å opplyse om sansebedrag, det å høre stemmer, psykoser og schizofreni.

    Jeg svarer også på spørsmål om folk måtte lure på noe.

    Med vennlig hilsen fra Meg :)

    SvarSlett
  45. Meg: Da har jeg lagt til din blogg, også.

    SvarSlett
  46. Dagbokblogg har flyttet til alvenestankekaos.blogspot.com, og heter ikke dagbokblogg lenger, men tankekaos.
    Hilsen E

    SvarSlett
  47. Har bloggen Salander. Og skriver om psykisk helse, utbrenthet og bipolaritet.

    SvarSlett
  48. Salander: Jeg skal ta med bloggen din.

    E: Har byttet ut den gamle bloggen med den nye.

    SvarSlett
  49. Har slettet bloggen min.

    SvarSlett
  50. Salander: Takk for beskjeden. Trist, synes jeg.

    SvarSlett
  51. Jeg har nettopp opprettet en blogg som heter "Upolert blogging av en bipolar for den virkelige verden". Jeg ønsker det skal være en upolert blogg, rå, rett fra leveren som skriver om det hemmelige livet til en bipolar. Hemmelig fordi det er skambelagt, rått fordi det er virkelig.

    SvarSlett
  52. Bipolarliv: Du legges herved til :)

    SvarSlett
  53. Så bra, Sigrunn -takk :) Tenkte på navnet jeg skrev først, det er kanskje litt langt... så tror det er bedre at det står at bloggen heter "Bipolarliv".

    SvarSlett
  54. Så spennende, og så utrolig gøy å være en som blir nevnt her.

    SvarSlett
  55. Hei ville bare si fra at bloggen min som står oppført på liseliten.blogspot.com finnes på liseliten.com :)

    Takk :)

    SvarSlett
  56. lIseliten: Da er det rettet opp.

    SvarSlett
  57. eg blogge vel og litt om livet som psykisk syk...

    SvarSlett
  58. Jeg blogger om mitt liv med angst og depresjon.

    http://giddy.blogg.no

    SvarSlett
  59. cathrin
    og
    Tonje:

    Flott! Da har jeg lagt til dere, også.

    SvarSlett
  60. Hei. Jeg skriver om seksuelle overgrep og hvordan jeg prøver å lære å leve med det traumet jeg har opplevd. Kan jeg være med på listen?
    www.imitthjerte.com

    Hanne.

    SvarSlett
  61. Hei, Hanne. Da har jeg lagt deg til. Du har forresten en pen blogg.

    Av en eller annen grunn - jeg vet ikke hva det skyldes - synes ikke tittel på ditt siste innlegg i bloggrullen, og den oppdateres heller ikke. Jeg har hatt dette problemet med noen svært få blogger, men aner altså ikke hvorfor. Om det kan komme av en innstilling i bloggen din, vet jeg ikke noe om.

    SvarSlett
  62. Tusen takk, så snilt av deg. Jeg er ikke så inne på alle disse tekniske tingene, men jeg skal sjekke om det er noe jeg kan høre.
    Takk...

    SvarSlett
  63. Denne nyopprettede bloggen fortjener også oppmerksomhet - "Egne meninger - Meninger om psykiatri": http://egnemeninger.wordpress.com/.

    SvarSlett
  64. Jan Olaf: Ja, jeg tar den med!

    SvarSlett
  65. Hei Hei! :)

    Jeg skriver en blogg om min psykiske lidelse og om hvordan jeg lever med den i hverdagen. Hadde vært veldig fint å bli skrevet opp på en slik bloggliste. Og nei, jeg oppfordrer ikke til selvmord eller selvskading :)
    Bloggen min finner du her!
    Hadde vært kjempe koselig! :)

    SvarSlett
  66. Hei Caroline: Da er bloggen din lagt til:)

    SvarSlett
  67. Anonym28.9.11

    Anne .Jeg har hatt psykiske lidelser i30 år og er fortsatt en av mange som ikke klarer å komme tilbake til sammfunnet,ang jobb m.m.Viktig at vi får formidlet hva en dårlig mental helse egentelig er og normalgjøre det.Gi foreningen Mental Helse,frivillige ,mange av de forresten,en oppgave med å spre blandt alle ute i sammfunnet hva en mental helse er og at det faktisk gjelder oss alle.Uvitenhet er jo grunnen til fordommer ute i vårt sammfunn, som også da skaper redsel.Jeg er veldig opptatt av dette.Ønsker at noen kunne sende en tilbakemelding,med sine meninger og forslag.

    SvarSlett
  68. Bloggen min handler hovedsakelig om uheldige hendelser i helsevesenet,en blogg hvor jeg skriver om egne erfaringer++mye mer.
    helsetabber.dinstudio.no
    Lurer på om det er greit for deg om jeg legge til din blogg-link på bloggen min.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er helt i orden :)

      Slett
  69. Flott tiltak. Er vel kanskje litt vel sent ute her, men startet å blogge anonymt om min diagnose for et par måneder siden. Bloggen heter ekahm.blogg.no og der deler jeg mine erfaringer og opplevelser knyttet til det å leve med diagnosen schizoaffektiv lidelse.

    SvarSlett
  70. Det er ingen tidsbegrensning her, så jeg legger til bloggen din :)

    SvarSlett
  71. Ja, jeg blogger om psykisk helse - - - voksen kvinne går på en kjempesmell, og befinner seg i psykiatrien. Jeg har en annen "take" på mye, som også er til frustrasjon for meg, behandlere og systemet. Takknemlig for besøk og inspill.
    http://cuculidae.wordpress.com/

    Gjøken

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er bloggen din lagt til :)

      Slett
  72. http://schizoaffektivlidelse.blogspot.no/

    En unik blogg med historier fra "virkeligheten"...det vil si den virkeligheten som denne mannen opplevde mens han var psykotisk.

    Det litt spesielle her er denne mannens evne til detaljert å huske hva han tenkte og foretok seg mens han var inne i dype psykoser. Sikkert interessant for andre med lignende diagnoser, og kanskje spennende historier i seg selv for andre også.

    SvarSlett
  73. Jeg ser det er mange år siden dette ble skrevet, men hvis det fortsatt er mulig, vil jeg gjerne ha med min blogg i listen! Jeg skriver om det å bli frisk fra psykisk sykdom, selvutvikling, tips og råd, dikt osv. Den er fylt med både positive og negative innlegg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Sandra, det er ingen tidsbegrensning her, så nå er bloggen din lagt til :)

      Slett
  74. Jeg blogger også om psykisk helse, og kom inn hit etter å google etter fler bloggere som gjør det samme.
    Vil gjerne være med på lista! www.dreakarlsen.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Sigrun21.12.16

      Hei, Drea! Skulle gjerne lagt deg til, men det har skjedd en stor "glipp". Lista med blogger (over 100) ble borte! Jeg aner ikke om årsaken er en teknisk feil med bloggen eller om jeg er verdens størtse rotehode. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg gikk inn på bloggen og så at alle bloggene var borte. Beklager veldig, men om jeg lager en ny liste med blogger, lover jeg å ta med alle som tidligere har ønsket å være med.

      Slett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post