28.9.09

Laila synger ut

I dag begynte Laila å følge bloggen min. Jeg visste ikke om bloggen hennes før nå. Laila har jobberfaringer som er sjeldne i bloggverdenen:

De fattige skal altså ha det fælt, særlig sosialklientene må ha det ille, fordi de må ha det verre enn dem som jobber og tjener dårlig, dette mener samtlige politiske partier, hvis jeg har forstått dem rett. Og det tror jeg at jeg har. Man er selvfølgelig ikke interessert i å gjøre noe for at de som jobber og har det fælt skal få det bedre, derimot kan de få lov å trøste seg med at sosialklientene har det enda verre.

Da jeg startet bloggen ga jeg den adressen lavstatus, fordi jeg hadde skjønt at jeg tilhørte disse ”lavstatusgruppene” som jeg hadde lest så mye om i avisen. Jeg ble like irritert hver gang jeg så ordet, det inneholder store doser forakt, jeg ønsket å vise at vi som ble omtalt på en slik måte slett ikke var sånn som man trodde vi var.

Lailas liv som lavstatus anbefales.

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du liker bloggen min!
    Jeg startet bloggen for en god stund siden, men har ikke blandet meg med de andre innbyggerne i bloggerverdenen før nå. Jeg har for øvrig lest en del på mange av de andre bloggene, og synes det er mange flotte og spennende folk der ute. Men som du skriver, det er ikke mange med samme type jobberfaringer som det jeg har. Noe som muligens kan skyldes at livet på bånn i arbeidslivet ikke akkurat styrker selvtilliten.
    Vi er kanskje litt for flinke til å stå med lua i hånda og holde kjeft. Dessuten har vi arbeidsgivere å bekymre oss om, de ville ikke sette pris på å oppdage at en av arbeidstakerne deres skriver slikt som jeg gjør på bloggen min. Men nå er jeg lei av å holde kjeft om tingenes bedrøvelige tilstand.

    SvarSlett
  2. Laila: Bare hyggelig :)
    Er du på Twitter? I alle fall, jeg anbefalte den der også. Flere der som hadde sans for bloggen din.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post