18.5.09

- De har jo overlevd!

Innvandrere er mindre på uføretrygd enn nordmenn, viser ny undersøkelse. Derfor har regjeringen nå bestemt at det skal bli forbudt å hetse muslimer og ytlendinger.

- Vi må finne en ny grupper å hetse i framtiden, sier helseminister Bjarne Håkon Hanssen.

Han har i helgen gått gjennom innboksen til departementet sitt for å sjekk hvem som syter mest her i landet, og fant ut at de verste mailene var fra Sigrun Tømmerås. 90 prosent av disse hadde som subject "Behov for traumeterapi".

- Kan ikke folk som er blitt mishandlet som barn, heller være glade for at de overlevde, da? sier helseministeren i en pressemelding.

- Jeg har spurt fru Tømmerås om hun er narkoman og vil ha gratis heroin, men det tilbudet avslår hun, selv om vi alle vet at de som mishandles som barn, gjerne blir narkomane eller barnemishandlere selv. Dette er jo vitenskapelig bevist gjennom mange år. Jeg har til og med - i tillegg til gratis heroin - tilbudt henne gratis behandling for sin voldsproblematikk ved Alternativ til Vold. Men hun nekter konsekvent for at hun er voldelig, selv om forskningen taler sitt tydelige språk om hva sånne som henne holder på med.

- Det skulle heller ikke forundre meg det minste om hun er typen som ikke vil stå opp om mårran, legger helseministeren til.

Etter tips fra Tømmerås selv har helseminister Bjarne Håkon Hanssen nå tatt kontakt med et senter for overgrepsutsatte og der fått bekreftet det Tømmerås i årevis har hevdet: Flertallet av brukerne er ikke i lønnet arbeid. Mange er uføretrygdede, andre snylter ved å få attføringspenger mens de går på bibelskolen.

- Sånn kan vi ikke ha det, sier Hanssen. Jeg opplevde også en gang noe vondt da jeg var gutt, det var en annen gutt som var større og sterkere enn meg som tok lommekniven min. Men jeg kan da ikke bruke dette traumet som unnskyldning for å søke trygd!

Helseministeren varsler at han nå vil sette ned et utvalg for å granske alle snyltere som ikke gidder jobbe fordi de overlevde barndommen.

- Nå blir det slutt på snillismen vi har utvist overfor denne gruppen, sier han. Også når det gjelder eldreomsorgen, må disse som ikke tåler et vindpust før de bryter sammen, heretter ta et tak.

Helseminister Hanssen sikter til alle voksne barn som ikke vil pleie sine pedofile foreldre når disse blir gamle og pleietrengende.

- Her har vi mye å lære av muslimene og ytlendingene, avslutter Bjarne Håkon Hanssen.

8 kommentarer:

  1. ... det er ikke mulig!!? Dette er fiction, hva??! Men hvis ikke - Bjarne Håkon Hanssen må fratrå sin stilling øyeblikkelig, han ikke har kapasitet, empati eller innsikt nok til å besittte en helseminister-post ..
    han er dessuten unnet full innsikt i slike situasjoner som han nevner i form av egen erfaring ... for deretter å oppleve gransking fra sitt eget utvalg.
    ... her er visst flere som har mye å lære ..

    SvarSlett
  2. Embla: Det er fiksjon. Jeg skriver av og til tulleinnlegg når jeg blir veldig fortvilt. Og det som er sant, er at helseministeren aldri bryr seg om dem som har en slik bakgrunn.

    SvarSlett
  3. Synes du fortjener en pris i år også, jeg :-)
    Det er RETT å ta tak i the establishment!

    SvarSlett
  4. Men galgenhumor har du, og det er heeeeerrrliiig!!! :-D

    Jeg sier alltid at jeg kan være så sjuk at jeg er helt på kanten, men det er den dagen jeg slutter å ha galgenhumor at dere virkelig bør være redde for meg. Det er noe i det.

    SvarSlett
  5. Takker så mye.
    Cat: Ja, galgenhumor hjelper veldig.

    SvarSlett
  6. Gamma20.5.09

    Denne artikkelen er meget treffende. Den setter tankegangen til Hansen på spissen men skisserer alikevel akkurat den type tankegods den mannen står for. Det er skremmende at folk i hans stilling kan komme med noen av de uttalelsene og konlusjonene som han faktisk har gjort i sitt virke som helseminister. Noe av det merkeligste er hans absurde kamp for at alle må "stå opp om morran". Hvor baklengs går det egentlig an å angripe ett problem? Jeg får for meg at Hansen prøver på en ny rekord.

    SvarSlett
  7. Ok, fiction - men ikke bare fiction, likevel ..
    Slukte den hel, jeg, ettersom jeg ikke orker hykleriet fra politikerne og ergo ikke følger særlig med .. og siden det absolutt ville vært uttalelser den gruppen kan komme med ..! ;) ..minnes èn minister som snakket om drittjobber for kort tid tilbake, et eksempel på hvordan de (politikerne) er med på å befeste stigmatisering av enkelte grupper/deler av samfunnet.
    - men du fikk meg på gli, iallefall :) med innlegget! Klem

    SvarSlett
  8. Anonym31.5.09

    Statistikken til Bjarne H Hansen om hvem som går mest på trygd gir jeg ikke fem flate øre for.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post