24.3.09

Vanlige og uvanlige mennesker

I en bloggkommentar om drap begått av personer med alvorlige psykiske lidelser leser man:

Det er når slike ting skjer at jeg forstår hvorfor nazistene drepte mennesker med psykiske lidelser.

Det gjorde forøvrig våre forfedre også; de satte slike ut i skogen til ulvene. Siden vi har sluttet med det kan vi bare forvente å se flere drap på vanlige mennesker begått av psykisk syke. Syke samfunn lar sykdommen vokse…

Det er et vanlig menneske som uttaler dette.

4 kommentarer:

  1. Sigrun, du aner ikke, hvor mange "vanlige" mennesker jeg har hørt udtale lignende ting. Jeg har et rigtig godt eksempel, som jeg måske vil poste senere, ovre hos mig. Lige nu, skal jeg først tygge lidt på den med David...

    SvarSlett
  2. Vanlige mennesker er idioter. Spesielt i anonyme medier...

    Men ja, det er en skremmende tendens, og samfunnet ser ut til aa belonne dem som ikke bryr seg om sine medmennesker. Det er jo i menneskenes natur, men saa kan man sporre seg hva vi gjoer her hvis vi ikke vil vaere mer enn vaar "basic nature"

    SvarSlett
  3. Det viser at vedkommende verken kjenner noe til psykiske lidelser eller nazismen.

    SvarSlett
  4. Nazistene drepte ALLE som ikke passet inn i deres bilde. Den anonyme kommentatoren ville høyst sannsynlig vært en av dem som ble drept. Eller en av dem som TOK liv.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post