28.2.09

Helt vanlige mennesker

Helt vanlige mennesker ble i ung alder utsatt for seksuelle overgrep. Halden Arbeiderblad

Helt vanlige mennesker kan være villige til å drepe i en gitt situasjon. forskning.no

Helt vanlige mennesker slet iblant med depresjon eller angst. helsedirektoratet.no

Horekunder er helt vanlige mennesker. Nettavisen

Helt vanlige mennesker tror at "personvern er å ikke bli ringt opp av fremmede." Personvernkonferansen 2006

Bloggere er vanlige folk, men selvsagt finnes det mye søppel. Bloggdesigns.no

2 kommentarer:

  1. Ann Ophelia Nym2.3.09

    Setter man sammen to av utsagnene i innlegget ditt, ser man med ett hva disse "OSS og de ANDRE"-tenkerne EGENTLIG mener:

    Helt vanlige mennesker (men selvsagt finnes det mye søppel) sliter iblant med depresjon eller angst.

    ;-)

    SvarSlett
  2. Sigrun2.3.09

    Ann Ophelia Nym: Ja, det er interessant å se på hva slags språk som brukes om "de andre".

    Mens jeg var bruker av et senter for mishandlede og misbrukte kvinner, reagerte jeg på at senterets ansatte i sine rapporter understreket at vi var vanlige kvinner. Da begynte jeg faktisk å skjønne at kvinner med slike erfaringer, inkludert meg selv, IKKE ble sett på som vanlige mennesker. Hvilket er uhyrlig: Barn som utsettes for overgrep, har intet valg, men er prisgitt voksne.

    SvarSlett

Virker ikke lenken(e)? Da vil jeg bli kjempeglad om du har tid til å gi meg beskjed via kontaktskjemaet i bloggens sidefelt.

- LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

- BRUK NAVN, ditt virkelige eller et fiktivt. Velg Navn/nettadresse (ikke Anonym), og skriv inn navnet. Nettadresse er ikke nødvendig.
- Logger du inn med Google-konto, kan du få kommentarer tilsendt på e-post.
- Kommentarer som ikke holder seg til saken eller er personangrep eller trakassering, kan bli slettet.

Motta nye innlegg på e-post